En bekant vill borra i befintliga kakelväggar (Höganäs) för att sätta upp badrumsskåp m.m.
Vi ser att det finns ställbara kakelborr. Någon som kan förklara hur man ställer in hålets diameter med dessa - ser ut som det blir ett väldigt ytligt hål? Är de avsedda endast för lösa plattor som man kommer åt baksidan på?
För - och nackdelar med den ställbara varianten gentemot att köpa "vanliga" glasborr från Bauhaus i de olika storlekar man behöver?
Vi ser att det finns ställbara kakelborr. Någon som kan förklara hur man ställer in hålets diameter med dessa - ser ut som det blir ett väldigt ytligt hål? Är de avsedda endast för lösa plattor som man kommer åt baksidan på?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
För - och nackdelar med den ställbara varianten gentemot att köpa "vanliga" glasborr från Bauhaus i de olika storlekar man behöver?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag trodde först att det var det som ser ut som ett borr i mitten gjorde hål medans armen var till för att se till att man inte borrade för djupt. Så den delen i mitten bara centrerar hålet och armen "skär" ett hål runtom. OK.E etompau skrev:
Redigerat:
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 988 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 988 inlägg
Exakt.... sen hur bra de är jämfört med riktiga hålsågar vill jag inte uttala mig om.A a.non skrev:
Men som någon redan skrivit så ska ni väl inte ha så stora hål för att hänga upp skåp etc.
Pilspetsborr som du visar på andra bilden är kanon om det är vanliga keramikplattor.
Dock hade jag valt 6mm borr och sen kört med 5mm skruvar.
Är det granitkeramikplattor kan du dock glömma båda varianterna för då måste man köra med hålsågar till vinkelslip för att göra hål.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden