Ts har ej nämnt att sätta nån räckesstolpe på nån golvregel.Nimajneb skrev:
Sen kan en indelning ske att så e fallet att nån stolpe hamnar där.
Då jackar man ur för den och drar fast den med längre franska rakt igenom golvregeln.
Oftast finns det fortfarande plats att dra dit vagnsbult.
Säger ej att men EJ skall ha kortling men det behövs inte.
Skall man därimot ha räcke som ett högre insynsskydd ja då krävs större å säkrare montering...
Men ej ett vanligt altanräcke....
Mvh
estwing
Jag har ett problem. Jag tänkte göra mina staketstolpar precis såhär. Frågan är bara hur jag gör i hörnet (L-format staket). Då behöver jag en 90x90-stolpe med bara en 45x45 som är längre eftersom den ska "hänga över" åt två håll. Ska jag jacka ur den längre biten till hälften i bredd och skruva den i båda reglarna?
Det blir bara 45x45 kvar, men eftersom det är ett hörn kommer det hålla ändå. Så länge räcket i sig är ordentligt förankrat stabiliseras stolpen i två led=stabilaste stolpen av allaNyfniken skrev:Jag har ett problem. Jag tänkte göra mina staketstolpar precis såhär. Frågan är bara hur jag gör i hörnet (L-format staket). Då behöver jag en 90x90-stolpe med bara en 45x45 som är längre eftersom den ska "hänga över" åt två håll. Ska jag jacka ur den längre biten till hälften i bredd och skruva den i båda reglarna?
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden