Kära granne! (detta är ju lite humoristiskt)

Kanske Jerry skulle berättat att han inte äger fastigheten, det gör nämligen jag, dvs grannen.
Jag ska kanske inte nämna allt jag gjort, för den blivande hyresvärden, jag köpte huset och hyrde ut det i ett så kallat hyrköp. Min granne hade inte finanserna till det då.

Häcken har jag planerat, i samspråk med min hyresgäst. Den gamla häcken fick min hyresgäst då då de hade ett hål att fylla på andra delar av tomten.

Kan också konstatera att de flesta svaren är fel, utom ett. Svaret går att söka på kommunens hemsida. Det är bara en knapptryckning bort.

Så nej, jag är ingen hemsk granne, men jag gillar att bli behandlad med vänlighet och uppriktighet. Inte med några hemmasnickrade förslag.

//Grannen

• Haha
  • Arg
  • Gilla
Protex och 2 till
  • Laddar…
Jag hänger inte riktigt med nu, äger du båda fastigheterna eller bara den med häcken på?

480Mogge 480Mogge skrev:
Kära granne! (detta är ju lite humoristiskt)

Kanske Jerry skulle berättat att han inte äger fastigheten, det gör nämligen jag, dvs grannen.
Jag ska kanske inte nämna allt jag gjort, för den blivande hyresvärden, jag köpte huset och hyrde ut det i ett så kallat hyrköp. Min granne hade inte finanserna till det då.

Häcken har jag planerat, i samspråk med min hyresgäst. Den gamla häcken fick min hyresgäst då då de hade ett hål att fylla på andra delar av tomten.

Kan också konstatera att de flesta svaren är fel, utom ett. Svaret går att söka på kommunens hemsida. Det är bara en knapptryckning bort.

Så nej, jag är ingen hemsk granne, men jag gillar att bli behandlad med vänlighet och uppriktighet. Inte med några hemmasnickrade förslag.

//Grannen
Utan att veta om ovanstående är sant så undrar jag varför man kommunicerar med lappar?

• Gilla
Festlund och 3 till
  • Laddar…
Det finns fler fullt korrekta svar.

• Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
Jag äger båda fastigheterna ja. Så min granne är oxå min hyresgäst.
Du kanske kan komma med lite goda råd till min hyresgäst? :D

• Gilla
  • Arg
SonnyListon och 3 till
  • Laddar…
Det är det sättet min hyresgäst valt att kommunicera på.

• Gilla
  • Arg
SonnyListon och 2 till
  • Laddar…
Först vill vi nog se avtalet ni har innan det går att ge "goda råd".

• Gilla
Festlund
  • Laddar…
wildeside
Plätt Fia Plätt Fia skrev:
Utan att veta om ovanstående är sant så undrar jag varför man kommunicerar med lappar?
Gamla modellen av epost:crysmile:

• Gilla
P O
  • Laddar…
480Mogge 480Mogge skrev:
Jag äger båda fastigheterna ja. Så min granne är oxå min hyresgäst.
Du kanske kan komma med lite goda råd till min hyresgäst? :D
Gillar du att ungen ränner in på din tomt eller skadar häcken?

• Gilla
Heidina och 1 till
  • Laddar…
Enligt plan- och bygglagen krävs bygglov för att bygga plank och murar. För staket, spaljéer och stängsel (av typen Gunnebo) krävs inget lov. Det finns ingen nationell definition av vad som skiljer plank från staket, eller murar från kantstöd. Miljö- och stadsbyggnadsnämnden har därför fastslagit följande:
• Staket är en lätt avskärmning som är max 1,1 meter. Bygglov krävs inte. (Observera dock att staket ska vara trafiksäkra och hålla måttet max 0,8 meter över vägbanan vid korsningar och utfarter. Läs mer under trafiksäkerhet.)
• Ett plank är en lätt avskärmning högre än 1,1 meter. Bygglov krävs.

• Gilla
senap
  • Laddar…
A Asbestos skrev:
Nätet
Nätet 20 cm in, fullt genomsiktligt, där har grannen inget att hämta, bara strunta i. Psykfall finns överallt.

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Problemet är väll att han byggt på tomt han inte äger utan han hyr huset av grannen. Tror intr man får snälla upp staket på annan persons fastighet

• Gilla
b8q och 3 till
  • Laddar…
C cekstr skrev:
Enligt plan- och bygglagen krävs bygglov för att bygga plank och murar. För staket, spaljéer och stängsel (av typen Gunnebo) krävs inget lov. Det finns ingen nationell definition av vad som skiljer plank från staket, eller murar från kantstöd. Miljö- och stadsbyggnadsnämnden har därför fastslagit följande:
• Staket är en lätt avskärmning som är max 1,1 meter. Bygglov krävs inte. (Observera dock att staket ska vara trafiksäkra och hålla måttet max 0,8 meter över vägbanan vid korsningar och utfarter. Läs mer under trafiksäkerhet.)
• Ett plank är en lätt avskärmning högre än 1,1 meter. Bygglov krävs.
Det saknas en del i denna förklaring.
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Om han springer på min ena tomt eller den andra gör mig inget, fundera på varför min granne lagt upp detta här och inte pratat med mig. ;)

• Gilla
  • Arg
L8ttas och 4 till
  • Laddar…
Jag tror inte vi kommer hamna där. Ska bli intressant och se vad min hyresgäst svarar. För det är den egentliga frågan, varför vi är här. :thinking:

• Gilla
  • Arg
Protex och 2 till
  • Laddar…
Martinsa Martinsa skrev:
Problemet är väll att han byggt på tomt han inte äger utan han hyr huset av grannen. Tror intr man får snälla upp staket på annan persons fastighet
Att sätta upp ett enkelt staket som lätt kan tas bort är inte konstigt på en yta som man disponerar även om man inte äger den.

• Gilla
Heidina och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.