Jag ska byta ut det gamla staketet som har gjort sitt och tänkte använda mig av de gamla fästena som staketstolparna sitter i idag.

Detta är säkerligen en väldigt enkel match för de insatta men jag har en del funderingar.

Jag har tittat på nya staketstolpar - och de som är på plats idag är snarare reglar än staketstolpar. Det gör detsamma för mig, men de mäter 50x130 mm och jag kan inte hitta några reglar med de måtten i bygghandeln. Är dessa någon gammal standard?

Bifogar bild.

• Gammalt vitmålat staket med slitet trä och befintliga metallfästen på en grusgång.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
J
Kan du inte sätta 3st 45mm i valfri bredd? Total tjocklek blir då 135mm. Om jag det rätt ser fästena ut att vara ihopklämda, så borde vara lugnt. Om inte kan du bygga ihop vilka tre tjocklekar du vill för att få rätt tjocklek. 28mm, 34mm, 45mm, 70mm, 95mm kan du experimentera med för att få rätt utseende

Regeln i mitten kan då vara av lite mindre bredd. Du kan då gömma infästningen av de horisontella reglarna staketspjälorna sitter på. Dessutom blir det snyggt. Ex 45x120+45x70+45x120.

• Gilla
Johannes0
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.