1 017 läst ·
2 svar
1k läst
2 svar
stående/liggande fasadpanel?
Halloj! Har en enkel stuga, grund byggd slut av 50-tal o påbyggnad skett i flera steg. Nuvarande fasad har stående panel med inre o en yttre panel. Klassisk panel skulle jag kalla det. Främst yttre panelen är sprucken o behöver bytas. Målad med falu rödfärg. Funderar på att byta till liggande panel
Dels för att kunna låta inre panelen sitta kvar och dels för att få nytt utseende på huset. Tänker att ny fasad ska efterlikna timmerstockar o målas med plastfärg. Har någon erfarenhet av för/nackdelar med liggande/stående panel? Erfarenhet av denna kupade fasad som liknar stockar (kommer inte på namnet på fasadtypen just nu)?
Dels för att kunna låta inre panelen sitta kvar och dels för att få nytt utseende på huset. Tänker att ny fasad ska efterlikna timmerstockar o målas med plastfärg. Har någon erfarenhet av för/nackdelar med liggande/stående panel? Erfarenhet av denna kupade fasad som liknar stockar (kommer inte på namnet på fasadtypen just nu)?
Klicka här för att svara
