Jag har ett bara tips på att få bort avlagringar på glas och det heter saltsyra, men var försiktig det fräter.
Det är bara att sprya på saltsyran låt verka ett tag spola av med vatten.

Saltsyra är starka grejor. Det tar bland annat bort fogarna i badrummet... Jag jobbade en del med det efter ett missförstånd mellan mig och snubben som kaklade och fogade mitt badrum. Jag har med andra ord både sett och tyvärr känt saltsyra in action. Jag har haft sår på underarmarna efter det (mitt eget fel, jag vet). En del kakel/klinker blir missfärgat vid kontakt med saltsyra, bl.a. sjösten tror jag.

Jag vill gärna uppmana till stor försiktighet vid användande av saltsyra. Att spraya känns mindre lyckat, pensla hellre i så fall och slarva inte med att skydda dig.

Mvh
Thomas :)

:-/ saltsyra låter farligt. Synd att fördärva både sig själv och klinkers m.m. ::)

ClasseClas
Ett mer långsiktigt sätt att hålla kalkfläckarna stångna är att skaffa en kalklösare.

Exempel på produkt här:
http://www.trebema.se/pages/products/aq2000.html

Jag har en liknande pryl och helt perfekt blir det inte, men förhoppningsvis funkar den bättre än ingen alls!

:) kanske inte helt fel. Går det att köpa på " typ " Jula eller så eller det kan bara beställas? :D

ClasseClas
:) :) :) va bra.K-rauta har precis öppnat i stan. ;D ;D

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.