Om du tar duschslangen som du har nu och spolar på golvet så ser du om vattnet rinner mot brunn eller inte. Ser ut att ligga lite långt ut men så länge det rinner mot brunn och ryms inom duschväggar är det väl ok.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 211 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 211 inlägg
Svårt för någon annan att veta hur fallet i ditt badrum är.
Hur långt från väggarna är golvbrunnen?
Men 2010 byggde man normalt ju badrum på samma sätt oavsett om det skulle vara badkar eller dusch i dem.
Hur långt från väggarna är golvbrunnen?
Men 2010 byggde man normalt ju badrum på samma sätt oavsett om det skulle vara badkar eller dusch i dem.
Ja det är ju klart att det kan vara lite svårt att veta😀. Men jag har också för mig att vi fick veta att det skulle fungera med antingen dusch eller badkar...BirgitS skrev:
Smart idé, det får vi testa. Annars är alternativet att sätta upp en sån där halv duschvägg och ha kvar badkaret men det är inte så hemskt snyggt tycker jag. Tack för svaret!D DanielSt81 skrev:
Rimligtvis så skall det ju finnas ett tillräckligt bra fall oavsett om det är ett badkar eller inte.
Förmodligen så kommer golvbrunnen ligga mer i ytterkanten av duschutrymmet innanför duschväggarna än det är i en dusch där dess placering är anpassad. Givetvis så kan det påverka hur vattnet rinner och ge pölar längre ut från väggarna, men är fallet korrekt så skall ju det rinna ner till slut.
Förmodligen så kommer golvbrunnen ligga mer i ytterkanten av duschutrymmet innanför duschväggarna än det är i en dusch där dess placering är anpassad. Givetvis så kan det påverka hur vattnet rinner och ge pölar längre ut från väggarna, men är fallet korrekt så skall ju det rinna ner till slut.
Klicka här för att svara