20 012 läst ·
21 svar
20k läst
21 svar
Städa duschvägg
Sida 1 av 2
Vi kör med Änglamarks Badrumsspray på våra duschhörnsväggar i glas. Bara att spruta på, vänta några minuter, och skölja av. Använder det cirka 1 gång/vecka. Skrapar glasen efter varje dusch.FamFriden skrev:
Vi använder, inte bilvax, utan ngn. typ av 'smörja' som maken använder på bilrutorna för att vattnet på nåt sätt ska 'pärla' av lättare och det funkar faktiskt, inte så att man aldrig behöver använda kalkosan men det är långt mellan gångerna, jag har använt det två ggr. på 1,5 årChahak skrev:
MVH//Christina.
Produkter som diskuteras: "kalkborttagning"
Kalkborttagning Effektiv Norenco
Avlägsnar kalk från duschväggar & kakel
182 kr inkl moms
Läs mer
(
Värt att prova. Hade inte kommit på tanken själv. Tack!! ;D ( ut o leta i förrådet ;D ;D ;D )byggimpert skrev:Vi använder, inte bilvax, utan ngn. typ av 'smörja' som maken använder på bilrutorna för att vattnet på nåt sätt ska 'pärla' av lättare och det funkar faktiskt, inte så att man aldrig behöver använda kalkosan men det är långt mellan gångerna, jag har använt det två ggr. på 1,5 åroch då är det ffa. nedersta dm. på glasväggarna som är i behov av kalkborttagning.
MVH//Christina.
...och hittar du ingen sån mack, för de kan vara sällsynta numera, så kan du alltid prova på en MC-firma. Om inte jag minns fel så var det MC-folket och deras visir som produkten riktade sig till när den kom.
Mvh
Thomas
:-* Ahh det e ju super!! men sprajar ni och spolar av eller endast spraj som underlag första gången? Sen nästa gång spraj o avduschning. :-/ ( snacka om förvåning då jag säger till maken att vi ska in och kolla bilgrejjor ;D ;D)
Först gör du rent med fönsterputs och torkar torrt. Sedan fuktar du en trasa med Rain-X och applicerar det på glaset. Låt det torka in. Apllicera 2 ggr till (bruxen säger 1 gång). Sedan blöter du glaset med vatten o torkar torrt. Sedan ska få se på vattenpärlor som glider av glaset även i duschen! 8) 
Hmmm.... är det någon som provat detta på vanliga fönster?
ClasseClas skrev:Först gör du rent med fönsterputs och torkar torrt. Sedan fuktar du en trasa med Rain-X och applicerar det på glaset. Låt det torka in. Apllicera 2 ggr till (bruxen säger 1 gång). Sedan blöter du glaset med vatten o torkar torrt. Sedan ska få se på vattenpärlor som glider av glaset även i duschen! 8)![]()