Hej alla kunniga
Bygger ett enkelt växthus av gamla fönster och regelverke mot en befintlig yttervägg, undrar nu hur ni skulle ha gjort för att stabilisera upp röda regeln i skissen nedan mot vinden?
(Sidan är ca 3.8 m lång, 2 meter på lägsta punkt och 2.5 på högsta).
Den utsätts för ett högt vindtryck i pilens riktning.
Tänker om man ska ha en snedsträva som börjar högt uppe på ytterväggen och som går ner på halva regeln? (Streckat i blått).
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder