Hej!

Funderar på att använda järnvitriol på min carport. Har dock ett par funderingar:

Kan man spruta på vitriollösningen? Det skulel ju underlätta arbetet betydligr.

Ger vitriolen märken på betong?

carport21.jpg
 
J
Märken lär det bli.

Har ingen aning om du kan spruta på det eller ej.
 
Tjena fredwel!

Kan tänka mig att det blir märken, har läst lite nu och folk säger att det ger märken på det mesta!

Angående om du kan spruta hittade jag en liten produktbroschyr där man sprutar på en färg med vitriol. Kanske kan vara någon hjälp i din bedömning.

Ciao
 
Får väl se till att täcka innan jag målar :-) Misstänkte att vitriolen skulle ge missfärgning.
 
Har nu sett ett helt hus panelat och klart som "sprutades" med järnvitriol för 2 år sedan men av vanlig ogrässpruta. Killen tyckte det hade funkat riktigt bra och var jag kunde se har det blivit ett bra resultat. Jag kröp runt lite och kunde inte se så mycket spill eller fläckar. Funderar skarpt på att köra detta koncept fast ev spruta innan panelen spikas.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.