Jag ska måla om min träfasad och vill gärna ha lite tips på varumärken.
Har hittat bra tester på fasadtvättmedel, men har förstått att det är målartvätt jag ska ha och det hittar jag inga tester på. Vad tycker ni om JAPE, Biocleen, Jotun, Nixor och Nordsjö t.ex.?
Undrar också vilken tryckspruta för just målartvätt som är bra och prisvärd?
Gardenas EasyPump ska visst vara bra, men den verkar mest vara för att spruta på växter?

Tror inte det spelar så stor roll vilken tvätt man köper. Man sparar mycket arbete på atrt välja en som inte behöver sköljas av. Vissa fabrikat skall man bara spraya på och torka av med trasa. Det har dessutom fördelen att fasaden är torr och klar för målning direkt. Om man har fått skölja av med vatten så kan man behöva vänta ett eller flera dygn innan fasaden är torr för målning.

• Gilla
Freppucino
  • Laddar…
Använder 5L tryckspruta tillsammans med Jape produkter efter behov.
Jape Grön Fri, Prick Fri och Målartvätt, se sedan bruksanvisning.och arbetsbeskrivning hos tillverkare.
Sprutar väggen enligt bruksanvisning, borste på teleskopskaft och sköljer med vattenslang/munstycke.
Det billigaste i hela målningsarbetet, både i pengar och arbetstid.
Duschar glaset på fönster med vatten före jag sprutar, efter jag sprutat och efter man skurat väggen med målartvätt som kan "etsa" på glas.
Låt torka och sedan måla.

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.