Hej, jag har börjat renovera möbler. Lättare arbeten med slipning och målning. Jag köpte först en enklare färgspruta på amazon, som slutade blåsa luft när jag släppte på avtryckaren. Jag tyckte den gav ett bra resultat(använde Beckers snickerifärg) och jag hade bra kontroll över pistolen på små detaljer. Den gick sönder efter bara ett par användningar och jag bestämde mig för att uppgradera till en Bosch pfs 3000-2. Jag har aldrig fått rätt på sprayen där, den sprutar ojämnt och det blir apelsinskal, bubblor i finishen. Den blåser så starkt att färgen sätter igen munstycket hela tiden också. I den har jag endast testat fluggers snickerifärg som jag vet kan vara knepig i sprutor, men har blandat ut ordentligt och har fortfarande samma problem. Finns det någon som har något dundertips på hur jag ska få det att fungera med Bosh-sprutan? Alternativt har ni tips på några andra sprutor som kan vara bra för det jag gör? Som inte får kosta för mycket, helst runt 3000kr max. Jag jobbar ju ibland på ganska nära avstånd och behöver komma åt små detaljer så jag behöver ha finish och bra kontroll. Tack på förhand!

Graco Magnum TrueCoat 360?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.