Paul-Staffanstorp
-RB- skrev:
Ovan påstående var ju rätt så kategoriskt. Följer man säker vatten måste det inte vara varken massiva väggar eller reglar bakom.
Sant... och jag nämnde plyfa15 redan i inlägg #16 också men har även nämnt att det handlar om vilka regler man följer och inte många plattsättare är anslutna till säker vatten.

Paul-Staffanstorp skrev:
Sant... och jag nämnde plyfa15 redan i inlägg #16 också men har även nämnt att det handlar om vilka regler man följer och inte många plattsättare är anslutna till säker vatten.
Jag förstår inte vad det är du vill diskutera. Att skruva en tvålhållare bredvid duschen är rätt eller fel eller att plattsättaren ska följa branchregler ?!
Vem har nytta av att en handverkare föler eller inte följer branschregler ?!
Huvudsaken är att jobbet blir gjort på ett fackmässigtsätt, tycker jag.

Paul-Staffanstorp
Matstj skrev:
Jag förstår inte vad det är du vill diskutera. Att skruva en tvålhållare bredvid duschen är rätt eller fel eller att plattsättaren ska följa branchregler ?!
Vem har nytta av att en handverkare föler eller inte följer branschregler ?!
Huvudsaken är att jobbet blir gjort på ett fackmässigtsätt, tycker jag.
Men jisses... är du på riktigt ? 😭

Om man ska utföra ett fackmässigt arbete måste man ju följa branschreglerna och utför man då badrummet efter BKR branschregler kan han väl inte göra efterkonstruktioner enligt säker vattens regler. 😴

Då är det ju inte fackmässigt!

Vad är det du inte förstår ?? 😴

Paul-Staffanstorp skrev:
Men jisses... är du på riktigt ? 😭

Om man ska utföra ett fackmässigt arbete måste man ju följa branschreglerna och utför man då badrummet efter BKR branschregler kan han väl inte göra efterkonstruktioner enligt säker vattens regler. 😴

Då är det ju inte fackmässigt!

Vad är det du inte förstår ?? 😴
Nja, det finns ett systematisk logisk problematik i ditt resonemang. Att inte följa rekommendationer (bransch regler) betyder inte att ett jobb är inte gjort på fackmannamässigt. De här två begreppen, bransch regler och fackmannamässigt jobb har två skilda juridiska definitioner.
Men de kanske betyder samna sak annars. Där går min åsikt och din skilda vägar. Men det gör inget, det är ju meningen med ett forum.

Paul-Staffanstorp
Ok... men då gör vi så att du gör din tolkning av vad som är fackmässigt och jag fortsätter att utföra mina arbeten på det sätt som jag anser vara fackmässigt utfört... alltså för min del i enlighet med BBV som jag är ansluten till och inte med någon hittepålösning där jag gör avsteg från deras branschregler genom att följa "säker vatten" som jag inte ens är ansluten till på vissa punkter. 🤔

Gokväll 😊

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.