uulrikaa skrev:
If säger att det är 2 års garanti så det antar jag att det är då.
Den du pratat med på IF har nog förvirrat dig något pga sin okunskap.

Du har alltid reklamationsrätt för fel i tjänsten i 10 år enligt konsumenttjänstlagen. Däremot finns en del krav på reklamation så du ska självklart reklamera utförandet redan nu. Även estetiska fel såsom sprickor i kakel är fel i utförandet däremot är det inte säkert att felet är av sådan karaktär att åtgärd är rimlig.

Gå in på BKR igen så finns en lista med besiktningsmän för badrumsentreprenad. Finns under fliken "sök" så kolla igen, inte under den mobila sidan utan gå in på webbversionen.

Då får ni en oberoende bedömning av badrummet inkl falluppbyggnad. Det kan vara så att ni har för lite fall men det är inte ovanligt att vatten rinner utanför duschutrymme och blir stående där då även ett godkänt fall är otillräckligt för att det ska rinna bort

Redigerat:
Hej igen

Tack för alla svar och tips, jag har genom en god vän som är mäklare som pratat med en besiktningsman om detta fått veta att den här typen av spricka absolut INTE ska uppstå i ett så nytt badrum, och att det faller på byggfirmans ansvar att korrigera detta.

Huset är 50 år gammalt så att huset skulle ha satt sig är inte troligt, det troliga är att de helt enkelt inte byggt igen den forna dörröppningen stabilt nog.

Jag ska anlita en oberoende besiktningsman för att få felet konstaterat och dokumenterat för att sedan ta det vidare till byggföretaget som då måste reparera skadan.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.