håller på att laga stora sprickor som har blivit i cementen i källaren , det är typ en kallkällare som vi har hydrofortank och lite annat så huset är byggt 1930 och står på granitblock , men tillbaka i källare då , så därför jag vill laga sprickorna är för att det kommer upp vatten därifrån och det har blivit mera bara för att sprickorna har blivit fler , men frågan är vad jag ska laga sprickorna med , jag har lagt i nu med finbetong 0-4 men tyckte att det va svårt att göra så att jag fick ner det i sprickorna , så jag vet inte om detta blir bra , är det något annat man ska göra för att det ska bli bra .

Om själva grundtanken är att slippa att det tränger upp vatten genom golvet är det inte säkert att det hjälper att fylla igen sprickorna. Kan du lägga upp ett foto på hur golvet ser ut?

det är inte de som är själva grundtanken , men det är till stor del bara för att nu har vattnet en lättare väg att ta i stället för den dränerade vägen då som är runt huset , men det är ju givetvis för hållbarheten med , jag har inga kort just nu men kan ta det under dagen .

jag tror jag fick till det ganska bra , efter att jag putsade till finbetongen som jag la på så ser det ganska så ok ut så jag är nöjd så länge med detta , tackar för detta .

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.