Har noterat ökad sprickbildning i putsen längs sockeln på huset, på något ställe i ett hörn sitter det så löst att man kan bryta bort det.

Har arbetat med putsbruk själv på mindre yta i ett rum dock var det svårt att få riktigt slätt som det bör vara på sockeln.

En bekant menade att man kunde fylla sprickor med något slags lim och måla på. Kanske är gångbart för det övriga men i hörnet behövs kanske hantverkare.

Är det lämpligare att laga sprickorna eller putsa om hela sockeln?

Är nog bara två sidor av huset som är värst så här långt. Skulle uppskatta till 20 kvm putsyta på rak arm.

Känns som det blir knepigare av att det är omgivande markyta dessutom...
 
Tror nog att det vore bra med några bilder så man ser vad du menar här!//
 
  • Gilla
kattparet
  • Laddar…
P pette skrev:
Tror nog att det vore bra med några bilder så man ser vad du menar här!//
Hade några fåtal sparade bilder på telefonen...
 
  • Spricka i vit putsad vägg med grön gräs i förgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Spricka i hörnet av betongfundament utomhus med synlig jord och gräs.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.