Har noterat ökad sprickbildning i putsen längs sockeln på huset, på något ställe i ett hörn sitter det så löst att man kan bryta bort det.
Har arbetat med putsbruk själv på mindre yta i ett rum dock var det svårt att få riktigt slätt som det bör vara på sockeln.
En bekant menade att man kunde fylla sprickor med något slags lim och måla på. Kanske är gångbart för det övriga men i hörnet behövs kanske hantverkare.
Är det lämpligare att laga sprickorna eller putsa om hela sockeln?
Är nog bara två sidor av huset som är värst så här långt. Skulle uppskatta till 20 kvm putsyta på rak arm.
Känns som det blir knepigare av att det är omgivande markyta dessutom...
Har arbetat med putsbruk själv på mindre yta i ett rum dock var det svårt att få riktigt slätt som det bör vara på sockeln.
En bekant menade att man kunde fylla sprickor med något slags lim och måla på. Kanske är gångbart för det övriga men i hörnet behövs kanske hantverkare.
Är det lämpligare att laga sprickorna eller putsa om hela sockeln?
Är nog bara två sidor av huset som är värst så här långt. Skulle uppskatta till 20 kvm putsyta på rak arm.
Känns som det blir knepigare av att det är omgivande markyta dessutom...
Hade några fåtal sparade bilder på telefonen...P pette skrev:
Klicka här för att svara

