A Amatörmässig skrev:
Det jag funderar på är varför jordfelsbrytaren inte slog av när det glappade? Borde den inte göra det?
Nej, sprakandet är belastning med gnista men inget jordfel, strömmen tog ingen annan väg.

Där ser man, proffset misslyckas med att skruva fast en kabel, men det är helt ok?

• Gilla
Amatörmässig och 2 till
  • Laddar…
L Lutte skrev:
Du har helt rätt! Inga fel på andra tillverkare, finns ju elko och abb också. Malmbergs finns ju också om man vill ge elektrikern en stroke.

Ett biltema eller jula anslut är ju inte så billigt egentligen, för man måste köpa en hammare till varje eluttag så man kan spika in kontakten efter 2 veckor. Sen kostar det att få ut elektrikern efter 3 veckor för att byta ut det sönderhamrade eluttaget mot en ny schneider. Så jag skulle tro att ett biltema kostar iaf 1500kr på den låga sidan och kanske 3000kr på den höga om man tar in allt i kalkylen.

O nu för trådskaparen så kommer han inte spara en jävla krona på att ha köpt några skituttag på biltema, för inte kommer elektrikern komma och byta ut eluttaget gratis precis.

Är man fattig har man inte råd att köpa billigt helt enkelt.
Malmbergs hade jag nog banne mig knappt tagit i med tång ens. Nog för att det är billigt, men man får vad man betalt för också.

• Gilla
Müssli
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.