Byggahus.se
Hej Forumet!

Det kliar lite i fingrarna att fixa här hemma i lägenheten. Och jag har riktigt in mig på lilla toan som skulle behöva se lite piggare ut. Främst då sätta in spotlights (och måla), men funderar på om det är för litet?

Jag har för mig att vi vid val av tillval att vi inte rekommenderades att välja till spottar pga storleken av rummet.

Har väl med avstånd till vägg från spot osv.

Vad tror och tycker ni?

Själva installationen skulle inte vara svår, regla, gipsa, spackla och måla.

Litet badrum med vit inredning, guldig kran, toalett, spegel och en taklampa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Litet badrum med vitmålade väggar, spotlight i taket, spegel och handfat med guldben.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
JustDoIt JustDoIt skrev:
Det funkar väl bra med spottar och ger bra med ljus tycker jag, speciellt tillsammans med spegelbelysningen. Jag satte in två stycken på min toalett som är mindre än din.

Det jag kommer på som är lite negativt är att jag får reflektioner från det blanka kaklet då spottarna tvunget hamnar rätt nära vägg. Det är ju dock inget problem med dina målade väggar.

[länk]

Snyggt! Ja jag tänkte väl mig två st lite som du har gjort. 4st är utrymmet nog för litet för.
 
Jag tror det blir bra med spottar, men välj med snäv kona, tex 35 grader så ljuset inte hamnar så mycket på väggarna. Behövs väl ca 2st till den storleken. Jag har 1 spot på 6W till 100x110 toa.
 
Jag fällde in en led list, köpte en led slinga på rulle ip68 och alulist.
LED-list infälld i taket, som ger ett linjärt ljus, med en spegling i en spegel där en person fotar bilden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

LED-list infälld i taket ger en skarp ljuslinje över en modernt inredd rumsmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
faekie och 2 till
  • Laddar…
N Nikorasu skrev:
Jag tror det blir bra med spottar, men välj med snäv kona, tex 35 grader så ljuset inte hamnar så mycket på väggarna. Behövs väl ca 2st till den storleken. Jag har 1 spot på 6W till 100x110 toa.
Jag tänkte köra med samma modell som i badrummet. En Hide-a-lite Optic. Den ska ha 36 grader enligt specen.

En Hide-a-lite Optic infälld takspotlight i ett badrum med grå klinker på väggarna, vit dörr och strömbrytare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
O ollo skrev:
Jag fällde in en led list, köpte en led slinga på rulle ip68 och alulist.
[bild]
[bild]
Vad använde du för styrka på LED-listen? Jag är inne på samma i min lilla toalett på 1,4 kvm men den har endast 2 m i takhöjd.
 
F faekie skrev:
Vad använde du för styrka på LED-listen? Jag är inne på samma i min lilla toalett på 1,4 kvm men den har endast 2 m i takhöjd.
12v 12w/m tror jag det var, alulist med matt plast så det blev lite mer diffust, ville inte se alla leds.
 
  • Gilla
faekie
  • Laddar…
O ollo skrev:
12v 12w/m tror jag det var, alulist med matt plast så det blev lite mer diffust, ville inte se alla leds.
Lyser listen upp så som en lampa gör eller blir det diffust ljus? Funderar på att sätta upp liknande list istället för spottar i uterummet, men det kanske bara blir mupp och flummigt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.