Hej.
Har liten(1,5kvm) gästtoalett med lågt i tak, och behöver ventilera ut odörer.
Finns väggventil ut i friska luften, i övrigt gammalt hus med självdrag.
Eftersom det används även för rengöring och smink, behövs bara ventilation vid odörer, inget behov av 60 min vent efter 26 tim oanvändning(Fresh Intellivent P/S), men gärna snöre för kort ventilation.
Ingen fukt i rummet.
Jorpe
Har liten(1,5kvm) gästtoalett med lågt i tak, och behöver ventilera ut odörer.
Finns väggventil ut i friska luften, i övrigt gammalt hus med självdrag.
Eftersom det används även för rengöring och smink, behövs bara ventilation vid odörer, inget behov av 60 min vent efter 26 tim oanvändning(Fresh Intellivent P/S), men gärna snöre för kort ventilation.
Ingen fukt i rummet.
Jorpe
Produkter som diskuteras: "Intellivent"
Badrumsfläkt Intellivent S Fresh
Komplett frånluftsfläkt
2 069 kr inkl moms
Läs mer
Det går att koppla en fläkt till lampknappen eller till en separat knapp och bara ha på fläkten så länge man vill. Dvs sköta det manuellt.
Finns också fläktar som ska känna av odörer men vet inte riktigt hur det fungerar i praktiken. Vi har en sådan men den är inte inställd på den funktionen.
Finns också fläktar som ska känna av odörer men vet inte riktigt hur det fungerar i praktiken. Vi har en sådan men den är inte inställd på den funktionen.
Javisst, men glömmer man knappen, så är fläkten på hela tiden, även vid smink och rengöring-onödigt enligt mig.Jiji skrev:
Har heller inte haft möjligheten och testa odörfunktion i praktiken, kan du inte koppla in den och testa…? 😉🤔😊
Tack för ditt svar.
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Har fått info att Intellivent har en vädringsfunktion 60 minuter om fläkten inte varit i funktion på 26 timmar.
Gäller det även Sky(lukt) modellen?
Går denna vädringsfunktion att stänga av?
Känns väldigt onödigt att en liten gästtoalett ska vädras så ofta och länge, tex om man är bortrest 1/2 veckor.
Känns väldigt onödigt att en liten gästtoalett ska vädras så ofta och länge, tex om man är bortrest 1/2 veckor.
Jag har intellivent sky och jag kollade appen nu och vädringsfunktionen går att stänga av. Eller välja annan tid den ska vädra.J Jorpe2 skrev:Har fått info att Intellivent har en vädringsfunktion 60 minuter om fläkten inte varit i funktion på 26 timmar.
Produkter som diskuteras: "intellivent sky"
Badrumsfläkt Intellivent Sky Design Fresh
Med fukt, ljus och luftkvalitetssensor
2 169 kr inkl moms
Läs mer
Rätt avancerat för en liten gästtoa, men det mesta finns ju där. Vår elektriker har hintat att vädringsfunktionen inte går att stänga av, bara ändra tiden. Laddade ner manualen också, där stod inget om att stänga av vädringsfunktionen.Davidbagare skrev: