Norrtull #16 Medlem · Stockholm · 1 351 inlägg 10 mar 2014 13:41 Norrtull Medlem Stockholm 1 351 inlägg 10 mar 2014 13:41 #16 Då ska jag rota i dosan bakom uttaget, håller tummarna så dom vitnar Dock så ligger mitt elabb på gränsen då, iom jag kommer behöva lite mera ström i i lgh om vi vill köra spisen och tvättmaskinen samt ugnen. annars blir mörkt inne.
Då ska jag rota i dosan bakom uttaget, håller tummarna så dom vitnar Dock så ligger mitt elabb på gränsen då, iom jag kommer behöva lite mera ström i i lgh om vi vill köra spisen och tvättmaskinen samt ugnen. annars blir mörkt inne.
HandySmurf #17 Allvetare · Stockholms län · 822 inlägg 10 mar 2014 14:43 HandySmurf Allvetare Stockholms län 822 inlägg 10 mar 2014 14:43 #17 16A säkring brukar man klara sig på. Hur ofta använder du alla zoner på hällen för fullt samtidigt? Hällen brukar gå på två faser och ugnen på den tredje. Tvättmaskinen behöver 10 A säkring så du ska ha otur om säkringen löser ut.
16A säkring brukar man klara sig på. Hur ofta använder du alla zoner på hällen för fullt samtidigt? Hällen brukar gå på två faser och ugnen på den tredje. Tvättmaskinen behöver 10 A säkring så du ska ha otur om säkringen löser ut.
Norrtull #18 Medlem · Stockholm · 1 351 inlägg 11 mar 2014 12:52 Norrtull Medlem Stockholm 1 351 inlägg 11 mar 2014 12:52 #18 Så här skrev Siemens till mig på frågan om ström. Vi rekommenderar 2-fas 16A, jord och nolla inkoppling på våra induktionshällar med runt 7000W. Hoppas detta hjälper dig vidare BSH Home Appliances AB Consumer Careline
Så här skrev Siemens till mig på frågan om ström. Vi rekommenderar 2-fas 16A, jord och nolla inkoppling på våra induktionshällar med runt 7000W. Hoppas detta hjälper dig vidare BSH Home Appliances AB Consumer Careline