Den spisen har 230V elementspänning och kan bara kopplas in enl alt 1,2 och 5 uppifrån enl bilden i Sverige.
Alt 3 och 4 är för tex Norge, system med 230V mellan faserna.
Har du ett fullkopplat perlilex rekommenderas alt 5.
Alt 3 och 4 är för tex Norge, system med 230V mellan faserna.
Har du ett fullkopplat perlilex rekommenderas alt 5.
En liten uppdatering. Jag har fått hem spisen, men blir inte riktigt klok på kopplingen.
Enligt diagrammet för 380-415V 3N~ ska det vara respektive fas 1-3 på pinne 1-3 samt att pinne 4-5 byglas för N.
Det finns dock inte någon fas på pinne 2. Det innebär, om jag tolkar rätt, att det är en 2-fas ugn?
Enligt diagrammet för 380-415V 3N~ ska det vara respektive fas 1-3 på pinne 1-3 samt att pinne 4-5 byglas för N.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det finns dock inte någon fas på pinne 2. Det innebär, om jag tolkar rätt, att det är en 2-fas ugn?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Du har rätt.
Ugnen är 2-Fas. Du får gå ner till 1,5 mm² på en fritt hängande anslutningskabel. En fas kan "parkeras" på det tomma anslutningen.
Men kontrollera att det finns Nolla i Perilex uttaget, s.k. fullkopplad!
Ledarna i ugnen är om möjligt ännu klenare.
Glöm inte att bygla dom två vita Nollorna
Ugnen är 2-Fas. Du får gå ner till 1,5 mm² på en fritt hängande anslutningskabel. En fas kan "parkeras" på det tomma anslutningen.
Men kontrollera att det finns Nolla i Perilex uttaget, s.k. fullkopplad!
Ledarna i ugnen är om möjligt ännu klenare.
Glöm inte att bygla dom två vita Nollorna
Redigerat:
Ok, det är huvudsaken. Vet inte varför man gjort om anvisningen, men med 2,5 mm² kan man få lite bättre kontaktyta men är anslutningen riktigt gjord kan jag inte se att det har betydelse, detta kollar man ju.Erik_Hansson skrev:
Klicka här för att svara