Mitt klantärsle välte en spann med cirkus två liter vatten på vinden idag. Råspont med "flis" av något slag till isolering med isoleringsskivor under det och sist en sorts svart papp som jag förstår ska andas (så ingen plast). Råsponten är väl fäst med mycket skruv och spik. 60 tals hus. Är ju inte direkt varmt ute nu så jag vet inte hur detta kommer torka. Vad anser ni jag bör göra?
 
Fulkemisten
Det torkar opp. Ta det lugnt.
 
Låter som det finns mycket som kan suga upp fukten så det kan torka upp i lugn och ro sen. Är väl värre om det rinner rakt igenom och löser upp takgips eller annat. Så fukten behöver du nog inte bry dig så hårt om, mer om det är något annat som kan förstöras. Någon elektronik eller eldosor som kan tänkas bli vattenfyllda så kanske man ska bryta nån säkring. Kan bli att jordfelsbrytaren stänger också då så kan ju bli lite kallt i huset och/eller varmt i frysen så håll koll på det.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.