1 221 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Specificerad faktura
Hej,
Fick idag en faktura på arbete utför augusti/september där det finns tre rader: Material xxx kr, arbete xx timmar a pris och servicebil. Jag bad då om en specificerad faktura då jag tror att en del av arbete avser arbete för att rätta till ett dåligt utförd jobb som jag inte är beredd att betala för. Jag fick då en kopia av fakturan från företaget som min hantverkare anlitade och där finns… tre rader, material, arbete och servicebil.
Räcker det verkligen för att kunna bedöma det utförda arbetets art och omfattning? Eller kan jag kräva att min hantverkare ber företaget han anlitade att specificera arbetet mer? Typ vilken dag, vilket jobb utfördes (eller i alla fall datum och timmar). En del avser troligtvis fönsterbleck (arbete som skulle utföras) och en del lagning av mitt plåttak efter att min hantverkare inte gjorde ett fackmässigt jobb så han har noll intresse att specificera mer.
Fick idag en faktura på arbete utför augusti/september där det finns tre rader: Material xxx kr, arbete xx timmar a pris och servicebil. Jag bad då om en specificerad faktura då jag tror att en del av arbete avser arbete för att rätta till ett dåligt utförd jobb som jag inte är beredd att betala för. Jag fick då en kopia av fakturan från företaget som min hantverkare anlitade och där finns… tre rader, material, arbete och servicebil.
Räcker det verkligen för att kunna bedöma det utförda arbetets art och omfattning? Eller kan jag kräva att min hantverkare ber företaget han anlitade att specificera arbetet mer? Typ vilken dag, vilket jobb utfördes (eller i alla fall datum och timmar). En del avser troligtvis fönsterbleck (arbete som skulle utföras) och en del lagning av mitt plåttak efter att min hantverkare inte gjorde ett fackmässigt jobb så han har noll intresse att specificera mer.
Tack så mycket för svaren!
Då ber jag en gång till om en specificerad faktura och vinner därmed även lite mer tid för att bestrida fakturan/bestämma mig hur mycket jag kommer att hålla inne med tills jobbet är slutfört. Fick som sagt fakturan idag och den ska vara betald den sista december.
Då ber jag en gång till om en specificerad faktura och vinner därmed även lite mer tid för att bestrida fakturan/bestämma mig hur mycket jag kommer att hålla inne med tills jobbet är slutfört. Fick som sagt fakturan idag och den ska vara betald den sista december.
Klicka här för att svara