Ceciliasod65 #1 Medlem · 6 inlägg 3 mar 20:52 Ceciliasod65 Medlem 6 inlägg 3 mar 20:52 #1 Jag ska tömma beredaren för att sätta in en nyare ventil. Men det verkar ha blivit vaccum för det kommer inte ut något vatten. Kan någon hjälpa? Var ska jag öppna så det kommer in luft så varmvattnet rinner ut? Inloggade ser högupplösta bilder Logga in Skapa konto Gratis och tar endast 30 sekunder Inloggade ser högupplösta bilder Logga in Skapa konto Gratis och tar endast 30 sekunder Inloggade ser högupplösta bilder Logga in Skapa konto Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag ska tömma beredaren för att sätta in en nyare ventil. Men det verkar ha blivit vaccum för det kommer inte ut något vatten. Kan någon hjälpa? Var ska jag öppna så det kommer in luft så varmvattnet rinner ut?
Demmpa #2 Husägare · Kalmar · 25 930 inlägg 3 mar 21:03 Demmpa Husägare Kalmar 25 930 inlägg 3 mar 21:03 #2 Öppna säkerhetsventilen samt öppna en varmvattenkran. Termostatblandare har oftast (alltid?) backventiler på anslutningarna. Engreppsblandare har sällan backventiler på anslutningarna.
Öppna säkerhetsventilen samt öppna en varmvattenkran. Termostatblandare har oftast (alltid?) backventiler på anslutningarna. Engreppsblandare har sällan backventiler på anslutningarna.
Ceciliasod65 #3 Medlem · 6 inlägg 3 mar 21:16 Ceciliasod65 Medlem 6 inlägg 3 mar 21:16 #3 Då ska jag öppna varmvatten kranarna i köket och badrummet och prova att öppna.