1 297 läst ·
2 svar
1k läst
2 svar
Spärra vippan på automatsäkring.
Har INTE för avsikt att försöka men frågan uppkom ang att fjällturister "fulladdar"elbilar i motorvärmaruttag eller andra uttag avsäkrade för lågt dör behovet.
Kan man öht sätta en liten spik eller annat på vippan så att säkringen inte löser eller sker det ändå?Att vissa ersätter Diazeder med en spik vet jag eller byter botteninsats för att sätta i högre säkring.All sådan manipulation är såklart förbjuden och riskabel.
Kan man öht sätta en liten spik eller annat på vippan så att säkringen inte löser eller sker det ändå?Att vissa ersätter Diazeder med en spik vet jag eller byter botteninsats för att sätta i högre säkring.All sådan manipulation är såklart förbjuden och riskabel.
Det finns, googla "dvärgbrytare lås", t.ex. https://www.seton-sakerhet.se/universalt-las-dvargbrytare.html
Ingen egen erfarenhet av hur säkra de är för manipulation. Som jag förstår det används de främst för att låsa ute och markera vid arbete på anläggningar.
Ingen egen erfarenhet av hur säkra de är för manipulation. Som jag förstår det används de främst för att låsa ute och markera vid arbete på anläggningar.
Den löser ut även om man håller fast spaken. Det måste den göra för att uppfylla kraven i IEC 898
Den typen av lås är till för att låsa brytaren i avstängt läge t ex vid arbete på anläggningen. Det finns (av goda skäl) inga lås för att förhindra att den löser ut vid överström.J JSten skrev:
Klicka här för att svara