Har INTE för avsikt att försöka men frågan uppkom ang att fjällturister "fulladdar"elbilar i motorvärmaruttag eller andra uttag avsäkrade för lågt dör behovet.
Kan man öht sätta en liten spik eller annat på vippan så att säkringen inte löser eller sker det ändå?Att vissa ersätter Diazeder med en spik vet jag eller byter botteninsats för att sätta i högre säkring.All sådan manipulation är såklart förbjuden och riskabel.
 
  • Gilla
sagan1
  • Laddar…
Den löser ut även om man håller fast spaken. Det måste den göra för att uppfylla kraven i IEC 898



J JSten skrev:
Det finns, googla "dvärgbrytare lås", t.ex. [länk]
Den typen av lås är till för att låsa brytaren i avstängt läge t ex vid arbete på anläggningen. Det finns (av goda skäl) inga lås för att förhindra att den löser ut vid överström.
 
  • Gilla
hempularen och 7 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.