D09 skrev:
Jag har iPad och sparar trådlöst till en time capsule dvs trådlöst nätverk med inbyggd hårddisk.
...
Hur? Separat app för fildelning?
 
D09
Johan Gunverth skrev:
Hur? Separat app för fildelning?
Stämmer, timecapsulen skapar eller förlänger befintligt nätverk.

Kör med Filebrowser där jag hanterar filer etc

Så oavsett om jag sitter med datorn, ipaden eller iPhone så kommer jag åt filerna.

Sen delar den som vanligt ut internet.till användare eller gäster.

Köper skolan den så måååååste skolan skaffa en itv för presentation och lek med barnen så alla kan se t ex kort
Alt föräldramöte.. Också trådlöst :)

Denna kan byggas ut med mer hårddiskar och skrivare.

ImageUploadedByByggahus.se1392322434.249148.jpg

Edit

Man kan även välja att göra den ej sökbar för icke användare om man inte exakt vet vad nätverket heter och sen låsa in/ gömma den pga stöldrisken
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
D09 skrev:
Stämmer, timecapsulen skapar eller förlänger befintligt nätverk.

Kör med Filebrowser där jag hanterar filer etc

Så oavsett om jag sitter med datorn, ipaden eller iPhone så kommer jag åt filerna.

Sen delar den som vanligt ut internet.till användare eller gäster.

Köper skolan den så måååååste skolan skaffa en itv för presentation och lek med barnen så alla kan se t ex kort
Alt föräldramöte.. Också trådlöst :)

Denna kan byggas ut med mer hårddiskar och skrivare.

[bild]

Edit

Man kan även välja att göra den ej sökbar för icke användare om man inte exakt vet vad nätverket heter och sen låsa in/ gömma den pga stöldrisken
Då så. Ville bara veta om du jailbreakat och utnyttjat diverse hack för filsystemsåtkomst. Det brukar inte vara så lättanvänt för normala användare.
(Jag jobbar med och utbildar på produkterna dagligdags)
 
D09
Johan Gunverth skrev:
Då så. Ville bara veta om du jailbreakat och utnyttjat diverse hack för filsystemsåtkomst. Det brukar inte vara så lättanvänt för normala användare.
(Jag jobbar med och utbildar på produkterna dagligdags)
Tycker att det är väldigt lättanvänt och fungerar av sig själv.

Sen vet jag iofs inte vilka "dörrar" som öppnas eller stängs med ett jailbreak.

Ipaden var jailbreakad ett tag men tog bort det. För mycket meck och inga uppdateringar.

Berätta gärna via egen tråd eller pm vad man kan hitta på kring time capsule/ jailbreak.

Det enda jag egentligen saknar och inte fått igång än är direktstreaming via timecapsulen till itv utan mellanhand.

Dvs kunna styra direkt via itv utan att blanda in iTunes.
 
Du borde ju kunna "streama" mediafiler från din TC med FileBrowser. Den kan i alla fall läsa Quicktime-baserade format direkt och kan även skicka vidare till en AppleTV. Är det andra format borde VLC funka om du gör en Windows-utdelning på TC. VLC läser det mesta men kan inte köra Airplay.
 
Jag har FTP Client Pro på alla iOS-enheter. Där kan jag tanka upp allt till valfri FTP-server.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.