Vi har haft hantverkare som har totalrenoverat vårat kök. Dom rev upp golvspånet och la spårade skivor då vi skulle ha vattenburen golvvärme.
Men nu till min fundering. De la de spårade skivorna mellan bjälklaget (är källare under) på reglar det fäst på bjälklaget och sedan gjorde de spår i bjälklaget för att lägga slingorna.
De har dessutom tagit bort kortlingarna.
Påverkar inte det bärigheten i golvet när man fräst ur det ?
De har sedan flytspacklat och lagt klinker på.
Är jag helt ut o cyklar med att det inte känns lika stabilt ?
Men nu till min fundering. De la de spårade skivorna mellan bjälklaget (är källare under) på reglar det fäst på bjälklaget och sedan gjorde de spår i bjälklaget för att lägga slingorna.
Varför i hela friden lade de golvspånet mellan golvbjälkarna? Känns som ett onödigt tidskrävande jobb för att spar 28mm i höjd.S Sovasse skrev:Vi har haft hantverkare som har totalrenoverat vårat kök. Dom rev upp golvspånet och la spårade skivor då vi skulle ha vattenburen golvvärme.
När de tog bort kortlingarna i bjälklaget så försämras samverkan mellan golvbjälkarna. Sedan ska dessutom golvspånet limmas på på flera golvbjälkar för att sammverkan ska uppstå. Utfräsningen bör också påverka svikten. Om håltagning i golvbjälke ska göra så ska det göras så nära mitten som möjligt.
Sedan kanske flytspacklingen gör så att det samverkar bra ändå, där har jag dålig koll.
Gissar på att de gjorde det för att komma i samma höjd som anslutande golv. För att fästa spånet på sidan av bjälken bör de i samband med det ha skruvlimmat reglar längs sidorna på de befintliga bjälkarn vilken kanske kan kompensera för spårningarna beroende på dimension.
Känns det inte stumt nu eller är det bar en allmän oro?
Känns det inte stumt nu eller är det bar en allmän oro?
Klicka här för att svara