De där såg inte ut att vara svindyra, så nu får jag surfa runt. Jag hittade den här på Jula för 50 spänn. Totalt har de 60 stycken i alla varuhus tillsammans. Om jag sätter mig i bilen i morgon och åker landet runt hinner jag kanske få ihop min 40 innan de tar slut.
Produktbild av en avloppsklammer, rörstorlek Ø110 mm, säljpris 49,90 kr hos Jula, tillgänglig i butik.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

K
Hep Hep skrev:
Bra pris om de är av bra kvalitet, men tyvärr inga i 108mm (eller tillräckligt nära). Bosch har flera varianter, men även där saknas 108 bland de ballare sågarna. Mutter och morr.
Tänkte 111 skulle duga gott. Men kanske bättre att köra lite mindre och sen såga ett snitt för att få lite klämkraft så du gjort

• Gilla
Hep
  • Laddar…
Jag svamlar vidare med mig själv. Den här varianten finns för halva julapriset på biltema. Ett par mm för stor diameter, men det borde väl gå att lösas genom att klämma in en bit av något mjukt med friktion i lagom storlek i hålet. En bit cykel- eller vattenslang eller liknande.

Undrar vad jag surfade på sist, då jag bara fick en massa dyra varianter. Eller så var det @ClasseClas tips om avloppsrör som fick in mig på ett bättre och billigare spår.

Grå plastfäste för runda föremål, med medföljande skruv och plugg, användbart vid rörinstallation.
Skapa konto

Det finns ”10+” i butiken jag passerar i morgon. Risken är väl att det blir som med mina lådbeslag till snickeriet. Norrorts samlade mängd beslag hos biltema var 15 och jag hade byggt 16 lådor. ”Vi vet inte när, eller ens om, det kommer in fler.”
Blått förvaringssystem med hyllor och lådor fyllda med verktyg och byggmaterial i en verkstad.
Skapa konto

ClasseClas
  • Haha
Hep
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Kommer sakta framåt. Nu har jag hittat ett enkelt, billigt och väldigt stadigt sätt att fästa rören på väggarna. Regel, hålsåg och två trallskruvar. Enda problemet är att den hålsåg jag har i rätt dimension höll på att sätta eld på snickeriet, genom att kämpa sig igenom två mjuka granreglar. Ännu ett av mina kinesiska ”fynd”.

Någon som har tips på hålsågar av riktigt bra kvalitet? Snabbt överslag säger att jag ska tillverka närmare 40 fästen.

[bild]
Måste du använda hålsåg? Om du nu ska "dela" på fästet kan du väl använda bandsågen och såga upp hålet? Det är ju ganska stor diameter vi pratar om.

pools pools skrev:
Måste du använda hålsåg? Om du nu ska "dela" på fästet kan du väl använda bandsågen och såga upp hålet? Det är ju ganska stor diameter vi pratar om.
Sant. Inte lika lätt att få hålet jämnt och med lagom kläm, men å andra sidan ska jag ju göra en väldig massa hål, så jag hinner kanske lära mig. Fast nu tror jag det blir test av biltemas avloppsfäste först. Funkar det är det rätt många timmar mindre jobb.

Hep Hep skrev:
Jag svamlar vidare med mig själv. Den här varianten finns för halva julapriset på biltema. Ett par mm för stor diameter, men det borde väl gå att lösas genom att klämma in en bit av något mjukt med friktion i lagom storlek i hålet. En bit cykel- eller vattenslang eller liknande.

Undrar vad jag surfade på sist, då jag bara fick en massa dyra varianter. Eller så var det @ClasseClas tips om avloppsrör som fick in mig på ett bättre och billigare spår.

[bild]

Det finns ”10+” i butiken jag passerar i morgon. Risken är väl att det blir som med mina lådbeslag till snickeriet. Norrorts samlade mängd beslag hos biltema var 15 och jag hade byggt 16 lådor. ”Vi vet inte när, eller ens om, det kommer in fler.”
[bild]
Hittade dessa:
https://markgrossen.se/ror-slang/pp...MIn6_JkvjakAMVB2GRBR19JSYCEAQYBSABEgKYJvD_BwE

• Gilla
Hep
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.