huggan, TS skriver inte något om utfästelser vad gäller typ av isolering.

Jag vet men jag pratar fortfarande om generella fall. Han frågar hur man får det som ett fel och det är ett av alternativen. Har han inte fått några utfästelser om det så kan han inte hävda fel i det avseendet.

Om vi tar det specifika fallet så noterade TS att det var spån på vinden före köpet om jag förstår det hela rätt. Att då få det till dolt fel att det är spån även i golvet ser jag som ganska osannolikt.

injonil skrev:
Om vi tar det specifika fallet så noterade TS att det var spån på vinden före köpet om jag förstår det hela rätt. Att då få det till dolt fel att det är spån även i golvet ser jag som ganska osannolikt.
Precis vad jag skrev utan att lägga värdering om det var möjligt.

Ok, jag har läst tråden lite slarvigt :)

Och självklart är det bra att påpeka för TS att OM det fanns utfästelser om konstruktionen vid köpet så är dessa mycket väsentliga vid avgörandet om felet kan klassas som dolt.

• Gilla
thomas33
  • Laddar…
Det fanns inga utfästelser vid köpet då de förra ägarna hade noll koll på det mesta gällande huset. De har tom slarvat bort byggritningarna...
Däremot så har vi säljarens besiktning, överlåtelsebesiktning samt en ren ockulär besiktning från Anticimex. Det nämns inget om spån i någon av dem.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.