Demmpa Demmpa skrev:
Man brukar inte sätta spaltventilationen i fönsterbågen, ännu mindre när fönsterbågen är delbar, utan det normala är att sätta spaltventilen i fönsterkarmen.

Annars ser det ut som det brukar.
Jättetack för svar.
Det är aldrig ett bakstycke?
Inte heller då de monteras där de ska?
Blev förvånad att funktionen inte gick hela vägen ut på andra sidan.

Fönsterkarm och glas med utsikt över parkeringsplats och träd. Inga synliga bakstycken eller monteringsdetaljer i bilden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Man ser att hålen I fönsterbågen finns bakom tätningslisten på yttre bågen, sen bör det finnas motsvarande öppningar i karmen och på utsidan av karmen bör det sitta insektsgaller.

Under tätningslisten - gulfärgade - finns hålen alltså. Okej. Det är Sista yttersta fönstret. Finns inget insektsgaller då? Det borde synas? Karmen täcker väl inte det med?
Tacksam för dina svar.

• Öppningsbart fönster med etiketterade delar: karm, båge, glasöppning, bågpost, droppbleck, slutbleck, spanjolett. Inget galler eller insektsnät.
    Skapa konto
  • Yttersta fönstret utan galler eller insektsnät, med gul penna på fönsterkarm.
    Skapa konto
  • Fönsterkarm med tätningslist på vit fluffig bakgrund.
    Skapa konto
Redigerat:
Var till en firma i dag som säljer tillbehören till Biobe men det vart ingen hit. Hoppas få svar från dig kring ovanstående @Demmpa då du får tillfälle.

Demmpa Demmpa skrev:
[länk]
Tack. Jag var där igår. Valde fel butikspersonal. Ångrar att jag inte väntade in att den andra blev ledig. Kommer inte köpa något av dem. Synd att personal kan förstöra intrycket. Var så taggad!

Behöver jag eller om jag skulle vilja in och klämma och känna på saker och vill fråga någon IRL kommer jag besöka en annan butik.
Verkar som Leif Arvidsson ligger högre i pris än andra. ”Bara” man vet vad man vill ha kan man säkert hitta lägre pris via nätet.

• Illustration av monteringsinstruktion för tvådelat aluminiumprofilsystem, med skruvar för fastsättning.
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.