Hej Byggahus, ursäkta brist pa Svenska bokstäver, skriver med US-tangentbord och autokorrekt.

Jag byggde en stos/adapter for att mata luftflode genom spaltventiler (normalt monterade ovanför hus-fonster) i min bostadsratt. Mat-projektet ar nu klart och jag behover inte stosen/adaptern langre.
3D-printad i PLA-plast (2 olika farger).
Relaterade 3D-filer finns aven att ladda ner pa: [lank kommer]

Bortskänkes till förste intressent.
Hamtas i Göteborg eller skickas via frakt (fraktkostnad ~50:- via Tradera).

• 3D-printad orange stos/adapter för luftflödesmätning, gjord i PLA-plast med fästen av flera skruvar, placerad på en vit yta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 3D-printad stos/adapter i orange och brunt PLA-plast, designad för att mäta luftflöde genom spaltventiler, visas på ett bord.
    Skapa konto
  • 3D-printad adapter i röd PLA-plast monterad ovanför ett fönster för att mäta luftflöde genom spaltventiler.
    Skapa konto
  • 3D-printad stos/adapter i PLA-plast för luftflödesmätning genom spaltventiler, fotograferad med röd belysning.
    Skapa konto
  • 3D-printad stos/adapter i tvåfärgad PLA-plast monterad vid fönster för att mäta luftflöde genom spaltventil.
    Skapa konto
K
Har du matat ut luft genom dom? De är ju tänkta för att komma in frisk luft genom spaltventilerna…

Mäta, inte mata...😉

• Älska
stetato
  • Laddar…
K kniv skrev:
Har du matat ut luft genom dom? De är ju tänkta för att komma in frisk luft genom spaltventilerna…
han hade dem för o mäta flödet för o kontrollera ventilationen. Står i hans inlägg

@kniv, hej! Nej jag har använt stosen for att mäta luftflödet genom spaltventilen (fran utsida hus -> insida).

Vi har centralventilation i huset (byggt 1987) och har nyligen justerat in luftflödet fran utsug i badrum + kok (spiskåpa).
Syftet med stosen var endast att se om varje rum med spaltventil har någolunda likvärdig ventilation samt om individuella rum's ventilation påverkas med rummets dörr öppen/stängd.
Jag ar medveten om att det ar begransad justermån i spaltventiler (det verkar finnas 3 steg i mina ventiler: öppen, halvt öppen och stängd) samt eventuell stor paverkan av vind osv. pa utsidan.

Någon person i forumet kanske har liknande funderingar.

Annonsen är avslutad.
Stosen har gått till återvinningscentralen.

@Admin får gärna ta bort tråden då den kanske inte är av större intresse för eftervärlden.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.