Hej Byggahus, ursäkta brist pa Svenska bokstäver, skriver med US-tangentbord och autokorrekt.
Jag byggde en stos/adapter for att mata luftflode genom spaltventiler (normalt monterade ovanför hus-fonster) i min bostadsratt. Mat-projektet ar nu klart och jag behover inte stosen/adaptern langre.
3D-printad i PLA-plast (2 olika farger).
Relaterade 3D-filer finns aven att ladda ner pa: [lank kommer]
Bortskänkes till förste intressent.
Hamtas i Göteborg eller skickas via frakt (fraktkostnad ~50:- via Tradera).
Jag byggde en stos/adapter for att mata luftflode genom spaltventiler (normalt monterade ovanför hus-fonster) i min bostadsratt. Mat-projektet ar nu klart och jag behover inte stosen/adaptern langre.
3D-printad i PLA-plast (2 olika farger).
Relaterade 3D-filer finns aven att ladda ner pa: [lank kommer]
Bortskänkes till förste intressent.
Hamtas i Göteborg eller skickas via frakt (fraktkostnad ~50:- via Tradera).
Produkter som diskuteras: "spaltventil"
Spaltventil F32 Fresh
För utanpåliggande montage
139 kr inkl moms
Läs mer
Mäta, inte mata...😉
@kniv, hej! Nej jag har använt stosen for att mäta luftflödet genom spaltventilen (fran utsida hus -> insida).
Vi har centralventilation i huset (byggt 1987) och har nyligen justerat in luftflödet fran utsug i badrum + kok (spiskåpa).
Syftet med stosen var endast att se om varje rum med spaltventil har någolunda likvärdig ventilation samt om individuella rum's ventilation påverkas med rummets dörr öppen/stängd.
Jag ar medveten om att det ar begransad justermån i spaltventiler (det verkar finnas 3 steg i mina ventiler: öppen, halvt öppen och stängd) samt eventuell stor paverkan av vind osv. pa utsidan.
Någon person i forumet kanske har liknande funderingar.
Vi har centralventilation i huset (byggt 1987) och har nyligen justerat in luftflödet fran utsug i badrum + kok (spiskåpa).
Syftet med stosen var endast att se om varje rum med spaltventil har någolunda likvärdig ventilation samt om individuella rum's ventilation påverkas med rummets dörr öppen/stängd.
Jag ar medveten om att det ar begransad justermån i spaltventiler (det verkar finnas 3 steg i mina ventiler: öppen, halvt öppen och stängd) samt eventuell stor paverkan av vind osv. pa utsidan.
Någon person i forumet kanske har liknande funderingar.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden