Hej

Ska sätta kakel över en bänkskiva och väggen där bakom blir ny. Kommer att spackla skarvarna i gipsen som vanligt så ytan blir slät, dock kanske med gipsbruk? Har nämligen läst att man inte ska använda vanligt spackel när man sätter kakel för att det spacklet sitter sämre. Stämmer det?

Hur gör jag med den övriga släta ytan på gipsen? Kan det vara som den är och lägga kakelfix direkt på, eller behöver man prima eller ha ett tunt lager spackel eller något för att gipsen inte ska suga ut fukten ur fixen för fort eller något? :)
 
Spackla med fix. Jag brukar dra på ett tunt lager primer för att pappen inte ska suga så snabbt.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.