Har funderat lite borde inte den här killen passa perfekt in i en reality såpa. Robinsson eller Big Brother kanske ;)

Var det inte någon som sa orginalen var på väg att dö ut.

Lindalu: Metall i munnen kan fungera helt utmärkt. Guld är en sådan.
Påståendet att produkterna fungerar utan att kunna ge bevisade effekter låter lite motsägelsfullt. ;)
Läkemedel testas noga. Kan det inte bevisas att produkten ger en effekt så kan inte klassas som läkemedel.

mvh
David

Lindalu: Amalgam ja, men du pratade generellt om metaller. Ville bara göra dig uppmärksam på att guld var en metall.
Annars börjar diskussionen likna ett avsnitt av Arkiv X så jag tror att jag hoppar över till en annan tråd. ;)

mvh
/Rädda David

Måste bara berätta om en gång då min far skulle visa mej hur man använder slagruta.Han hade enligt utsago "tagit ut var både vår och grannens brunn för färkvatten skulle ligga".
Farsan täljde till en lämplig slagruta (av vide tror jag)
och började trava kors och tvärs över tomten och varje gång han gick över brunnen så vred sej slagrutan i hans händer (så mycket att den var svår att hålla).

Mumbo jumbo tänkte jag som inte var speciellt övertygad om slagrutans möjlighet att hitta vatten.
Pröva själv då sa far min. Jag fick då visat för mej hur man skulle hålla i slagrutan för bästa funktion och började sedan själv trava kors och tvärs över tomten.

Jag gick väl i några minuter och fick inte en endaste "reaktion" i slagrutan inte ens om jag så ställde mej över brunner där min far fått "fullt utslag"

När jag stod där på brunslocket med slagrutan så kom min far fram och höll sina händer runt mina handleder utan att han vidrörde själva slagrutan och undrade sedan om jag kände någon skillnad.

Och döm om min förvåning när plötsligt slagrutan börjar vrida sej i mina händer.Den vred sej så häftigt att jag fick svårt att hålla i den. Jag blev alldeles "paff" och bara skrattade för det kändes så overkligt.
När sedan min far släppte taget om mina handleder så "försvann kraften" och slagrutan slutade vrida sej.

Detta har fått mej att se denna gammla kunskap med andra ögon och inte bara dömma ut det hela som nonsens (även om en del fortvarande är det enl.mej)

Mvh
Kalsipper

:confused:

jag har med stort intresse läst inlägget nedan om TM-rörelsen och idealbyn. Kan någon tala om för mig hur stor TM-rörelsen i Sverige egentligen är idag ? Jag förmodar att de har tappat mycket anhängare.

har även jag fått känna på pinnarna för många år sedan på en fest - det var verkligen tryck i pinnarna vill jag lova av en kraft som förvånar en..´

linjer och linjer - lutningarna då för bästa hälsa

det senaste som frun fått mig till är att höja ena sänggaveln vid huvudet för att uppnå den optimala lutningen till slut som ska vara 15 grader för bästa möjliga hälsa enligt någon kunnig på gravitationer...har för mig hon sa något om någon med ms som kunnat gå efter 10 års rullstolsberoende igen med endast denna metod..låter ju bra om det kan fixa mina egna hälsorelaterade problem och slippa allt vad mediciner heter

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.