Currylinjer och kors är uppkallade efter mannen som upptäckte de. Korsen uppkommer där linjerna korsas. Linjerna ligger 4 meter från varandra i nordlig-sydlig+45 grader samt västöstlig riktning + 45 grader.
Effekten av korsen är diskuterbar:
- I fall ett träd växer dåligt kan det vara på grund av kors.
- Dålig sömn eller mardrömmar kan bero på kors.
Det finns även andra linjer så som Hartmann och Ley.
Detta är stort ämne där det finns mer eller mindre sannolika fakta, men om man ser det för vad är (hälften hokus-pokus och hälften ovetenskaplig vetenskap :-/) så kan det vara ganska intressant. Läs t.ex. om PSI-spår som används för att hitta försvunna föremål och personer ???.
Effekten av korsen är diskuterbar:
- I fall ett träd växer dåligt kan det vara på grund av kors.
- Dålig sömn eller mardrömmar kan bero på kors.
Det finns även andra linjer så som Hartmann och Ley.
Detta är stort ämne där det finns mer eller mindre sannolika fakta, men om man ser det för vad är (hälften hokus-pokus och hälften ovetenskaplig vetenskap :-/) så kan det vara ganska intressant. Läs t.ex. om PSI-spår som används för att hitta försvunna föremål och personer ???.
Om trädet växer inne så är det ju säkert ett resultat av dålig vattning. ute kan vara samma sak.
Då är min nästa fråga: flyttar korsen på sig??? eftersom man då och då har mardrömmar?!
Då är min nästa fråga: flyttar korsen på sig??? eftersom man då och då har mardrömmar?!
Jag kan berätta följande historia. Min bror kommunalarbetaren gapskrattade när jag berättade att vi flyttat dubbelsängen för att den stod helt fel pga currylinjer..Han hade aldrig hört något så löjligt påstod han och ansåg att detta var bluff och båg på hög nivå. Nå samme bror hittade jag en dag med en slagruta på en av kommunens parkeringsplatser. Det visade sig då att han under massor av år hjälpt kommunen att hitta vattenledningar som ej fanns utmärkta. Skratta bäst som skratta sist eller... ;D