Kanske dags för ett karriärbyte....
Det här flummet tror jag inte en sekund på förrän annat har bevisats, så när vi får vårt hus (=om??) skall här testas :
Jag tror inte det funkar just nu, grannarna skulle förmodligen bli roade om de såg någon smyga omkring på tomten med en "slagruta". Det nöjet skall de inte få!
Vad hände då? Jo var fjärde meter svävade mina fötter en halvmeter upp i luften och jag fick ett fruktansvärt tunnelseende. Pinnen pekade dock oförändrat i framriktningen. Ingenting hände förutom att jag gick omkring som en tokstolle kors och tvärs i källaren med en ståltråd i handen.KarlXII skrev:
Det jag kunde konstatera var att min slagruta var väldigt instabil pga "benen" i L:et inte var helt raka. Man får en konstruktion med en lustig rollpunkt och masscentrum vilket gör den instabil i svängled. Kan få vem som helst att tro att man hittar currylinjer.
Usch vad neggo jag låter. Flåt.
Hejsan,
Jag har använt slagruteinstrument för att kolla av kryss och linjer. Hon som har dem påstår att inte alla lyckats - man måste vara ganska lugn och stadig (inte bara fysiskt utan även mentalt) för att få det att fungera.
Jag lyckades inte men tre andra som provade fick det att fungera. De testade vid olika tillfällen och fick "utslag" på samma ställen.
Min chef som anser att det är trolltyg har varit tyst sedan dess - delvis för han var en av dem som fick "utslag".
Två på kontoret satt i kryss, kan nog påstå att de inte alltid varit så produktiva - vi får se hur det blir framöver då de har flyttat.
//Anna
Jag har använt slagruteinstrument för att kolla av kryss och linjer. Hon som har dem påstår att inte alla lyckats - man måste vara ganska lugn och stadig (inte bara fysiskt utan även mentalt) för att få det att fungera.
Jag lyckades inte men tre andra som provade fick det att fungera. De testade vid olika tillfällen och fick "utslag" på samma ställen.
Min chef som anser att det är trolltyg har varit tyst sedan dess - delvis för han var en av dem som fick "utslag".
Två på kontoret satt i kryss, kan nog påstå att de inte alltid varit så produktiva - vi får se hur det blir framöver då de har flyttat.
//Anna
Det här snacket om "instrument" är intressant. Det måste ju vara människan som håller i klädhängaren/tumstocken/slagrutan/kedjan som är själva instrumentet. Hade slagrutan gjort utslag utan att någon höll i den hade det varit riktigt intressant...
Man kanske borde bygga nån slags vagn där slagrutan sitter fast. Då kan man inte vrida nåt med händerna i alla fall. Jag är också rätt skeptisk till sånt här, men de gånger jag testade fick jag resultat så jag vet inte vad jag ska säga.General Failure skrev:
Tydligen är det så att gamla byggnader, t.ex kyrkor, ligger längs med linjerna.
Jag tycker att man tar med currylinjer i nybyggnadskartor.
" Du får endast bygga längst denna linje och absolut inget sovrum i detta kryss".
Hade det fungerat så hade currylinjernas existens varit bevisad för länge sedan.C skrev:
En sak som är relaterad till det här området är strålningen från den vattenburna golvvärmen! Min elöverkänsliga moder påstår att hon även är känslig för vattenburen golvvärme. Blir tydligen någons slag konstig strålning från den. Även fjärrvärmeledningar är farliga.
Curry linjer eller ej. Feng Shui eller ej. det kan bli en mardröm också med det okulta.
Mitt bästa sömnpiller är att jag tror och förtröstar på Gud. När jag går och lägger mig, oavsett tid på dygnet eller i vilken riktning, överlämnar jag allt i hans hand.
Sen sover jag gott...
Jag tror inte nämnvärt på currylinjer (varför slösa curry på att dra linjer med det ???, man ska ha curry i matlagning 8) ). Huvudsaken är att jag sover bra 
Själv tänker jag vara vetenskaplig och använda järnfilspån!
2 magneter (kraftiga!) placerade på golvet. En placerad vid den tilltänkta platsen för fotändan av sängen. Den andra magneten placeras där jag vill ha huvudändan av sängen.
Sedan strör jag ut järnfilspånen mellan magneterna och sedan placerar jag sängen mellan magneterna!
Och efter att ha damsugit upp spånen och tagit bort magneterna är sängen där jag vill ha den!
;D ;D ;D ;D ;D
2 magneter (kraftiga!) placerade på golvet. En placerad vid den tilltänkta platsen för fotändan av sängen. Den andra magneten placeras där jag vill ha huvudändan av sängen.
Sedan strör jag ut järnfilspånen mellan magneterna och sedan placerar jag sängen mellan magneterna!
Och efter att ha damsugit upp spånen och tagit bort magneterna är sängen där jag vill ha den!
;D ;D ;D ;D ;D