69 925 läst ·
672 svar
70k läst
672 svar
Sossarna vill ta bort taket på fastighetsskatten
Hur vore det om regeringen minskade sina utgifter först. Det rullar miljarder i absurdum.D Daniel 109 skrev:Visst finns det problem med alla förändringar.
Har man en bostad med ett värde på 10Mkr har man nog möjlighet att hitta ett billigare boende. Sedan borde det finnas rimligare möjligheter att låna i den situationen. Det skulle även kunna införas tak baserade på inkomst. Det finns en hel del möjliga lösningar. Jag är inte odelat positiv, men någonstans ska skatten tas in. Vi har extremt låg beskattning på boende.
Ja, det var ju när M satt bakom ratten under en kort tidMaskintok skrev:Nej då det var landshypotek.
fastigheten en jordbruksfastighet.
vanligt jordbrukslån.
Detta skedde för de flesta av Sveriges företagare alltså bönder då när fastighetsbubblan sprack.
De flesta banker och hypotek blev tvungna att under 3 månader sätta 500 % i ränta då.
gällde aldrig privat villor.
Men det skrev jag inte heller..![]()
Vi alla, genom att överskatta värdet på våra pengar. För mycket snack och för lite pengar. Efter årtionden av en monopolliknande situation i dem Svenska tillverkningsindustrin efter andra världskriget, hade andra länder inte bara kommit ikapp, utan kört om oss, i sammanhanget, lata Svenskar.Maskintok skrev:
Staffans
Visst var det en ruta man skulle kryssa i på skatteverket om man kände att man behövde sänkt arbetsgivaravgift?Krille-72 skrev:
Jag som företagare ser att det inte lönar sig för mina anställda att tex. Jobba övertid. Tjänar man hyfsat från början blir timpenningen löjligt låg.
Betalat jag däremot ut bonus så tänker den anställde inte på hur sjukt mycket som går bort i skatt.
Jag som småföretagare däremot har väldigt förmånliga utdelningsutrymmen. Men då gäller det att tjäna bra med pengar i företaget och betala sina skatter.
Tittar man på större företag är det helt annat. Dom behöver inte betala sina skatter i Svedala. Så länge dom bidrar med arbetstillfällen.
I dessa Coronatider flödar bidragen. Varifrån ska pengarna tas? Alltså pengar utöver alla andra bidrag.
Jag som företagare har fått bidrag genom sänkt arbetsgivaravgift. Varför då? Jag är inte drabbad och ingen har frågat mig. Samtidigt ser jag andra företag som drabbas hårt.
Nu börjar planeringen för att betala kalaset. Vad kan vara bättre än att börja prata fastighetsskatt. Ingen kan flytta på sin fastighet.
Så länge de ”rika” betalar mest är alla glada.
Sem blir det lite höjd alkohol, tobak och energiskatt.
Skolboken som ärvdes från kommunisterna fungerar än. Bara lite tillputsad..