Jag har ett infällt fasadmätarskåp på ett 70-tals hus där ramen och luckan rostat sönder, jag har sökt reservdelar men hittar inget. Sista utvägen blir kanske att försöka svetsa på en ny front.
Måste ramen/luckan sluta tätt mot mätarskåpet? Om inte finns det andra modeller som går att fälla in i fasaden.
Måste ramen/luckan sluta tätt mot mätarskåpet? Om inte finns det andra modeller som går att fälla in i fasaden.
Det var en tanke men vill hålla kostnaden nere men ändå ha ett godkänt och fungerande alternativ.Demmpa skrev:
Det finns lösa ramar/dörr typ det här https://www.conrad.se/sv/p/hager-vz...YioAEBbmrcBZu5gFlWEaAkB3EALw_wcB&refresh=true
Letar man så borde man hitta nått som passar ramen måste ju inte sitta fast i "lådan", det är huvudsaken att det täcker hålet i väggen. Och man kan ju bygga en ram av trä för att fästa plåtramen om ramen är större än hålet.
Letar man så borde man hitta nått som passar ramen måste ju inte sitta fast i "lådan", det är huvudsaken att det täcker hålet i väggen. Och man kan ju bygga en ram av trä för att fästa plåtramen om ramen är större än hålet.
Ramen ser bara ut att vara rostigt. Kanske räcker det med att slipa bort rost och måla om det?
Sedan kanske du kan få tag på en begagnad lucka hos någon elfirma.
Det låter som den finns en del pengar att spara på att renovera bef. skåp.
Det är väl ett skåp från Eldon/Nässjö.
Sedan kanske du kan få tag på en begagnad lucka hos någon elfirma.
Det låter som den finns en del pengar att spara på att renovera bef. skåp.
Det är väl ett skåp från Eldon/Nässjö.
Som jag skrev tidigare så finns det ramar med lucka, det gäller att leta reda på en som passar eller går att modifiera så att den går att använda. Tex kan man kapa bort den befintliga, sätta en liten träram runt och montera den nya ramen/dörren.S sonix1223 skrev:
Det finns många lösningar så låt fantasin flöda.
Det låter kanske smidigast, jag håller på och söker efter en lucka som är ungefär samma storlek.E elmont skrev:
Klicka här för att svara