Fick gjutit vår garageplatta idag, men lastbilen förstörde asfalten på vägföreringsen väg utanför vår skaftväg.
Är det jag som glatt får betala lagningen eller hur funkar det?
 
Man kan ju tycka att du borde göra det i alla fall....
 
Blir nog du som får stå för kostnaden. Är det bara lite som har gått sönder så finns det ju säckar att köpa med asfalt som man har till att laga med ifall man har asfalterad infart hemma. Bara sök på det inne på internet så hittar du nog det. Vet inte om jula fortfarande säljer det.
 
Kommunen ska ut och fylla igen efter att de lagat en vattenläcka bara 20-30m ifrån dagens skada, förhoppningsvis kan de fixa skadan i samma veva.
Men hela vägen ser förj*vlig ut, sprickor över precis hela vägbanan, konstigt att asfalten inte gått sönder tidigare.
 
Låter ju konstigt att en lastbil kör sönder vägen sådär? Låter som att det borde vara asfalten det var fel på.... Men men, har för mig att det står nåt i REV om att man kan bli skyldig att ersätta tillfälligt slitage på vägen....T ex om en skogsägare skulle avverka så får han sedan återställa vägen.... Eller kanske betala högre avgift....Man räknar på ton/km....
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.