610 läst ·
5 svar
610 läst
5 svar
Somfymarkis går åt fel håll
Hej,
Sen jag bytte ut min Somfy RTS mottagare (den gamla var död) så går markisen åt fel håll. Dvs när man trycker att den ska gå ut så går den in och tvärtom. Det gör i sin tur att vindsensorn skickar ut markisen vid stark vind... Inte helt bra.
När jag googlar lite så verkar man kunna ändra rotationsriktning genom att trycka upp och ner samtidigt samt någon kombination av att hålla in MY-knappen. Inget av detta reagerar markisen på.
Har även testat att återställa mottagaren (2-8-2) men den är fortfarande "felvänd" efter återställning.
Mottagaren är en Somfy RTS receiver slm och fjärrkontrollen är en Somfy Telis 1 mod/var.
Sen jag bytte ut min Somfy RTS mottagare (den gamla var död) så går markisen åt fel håll. Dvs när man trycker att den ska gå ut så går den in och tvärtom. Det gör i sin tur att vindsensorn skickar ut markisen vid stark vind... Inte helt bra.
När jag googlar lite så verkar man kunna ändra rotationsriktning genom att trycka upp och ner samtidigt samt någon kombination av att hålla in MY-knappen. Inget av detta reagerar markisen på.
Har även testat att återställa mottagaren (2-8-2) men den är fortfarande "felvänd" efter återställning.
Mottagaren är en Somfy RTS receiver slm och fjärrkontrollen är en Somfy Telis 1 mod/var.
Fjärrkontroll: Telis Mod/Var Solaris RTS Lounge (varianten med scrollhjul)Purre skrev:
Mottagaren: https://www.amazon.se/1810784-Unive...65017613568&psc=1&language=sv_SE&gad_source=1
En konstig sak till...
Sen jag installerade vindsensorn så går markisen ut automatiskt typ 20 min efter att man tagit in den. Detta trots att jag tagit bort vindsensorn, tagit ut batterierna ur den samt återställt mottagaren (vilket ska radera alla kopplade sensorer).
Blir GALEN på det här jävla systemet...
Sen jag installerade vindsensorn så går markisen ut automatiskt typ 20 min efter att man tagit in den. Detta trots att jag tagit bort vindsensorn, tagit ut batterierna ur den samt återställt mottagaren (vilket ska radera alla kopplade sensorer).
Blir GALEN på det här jävla systemet...
Klicka här för att svara