1 074 läst ·
6 svar
1k läst
6 svar
Solpaneler på papp-tak ?
Hej!
Vill ha solpaneler (och batteri) men har papp-tak.
Går det att göra paneler utan att byta tak? Undviker gärna en dubbel-investering just nu.
Har någon tips på 1 om det är värt att göra med papp tak och 2 en bra och snabb installatör i sthlm området? Jag har sett att mycket av recensionerna på solcells-företag handlar om att de tar evigheter att göra klart arbetet men vet inte om det bara är att de negativa rösterna syns och hörs mest.
Tack!
Vill ha solpaneler (och batteri) men har papp-tak.
Går det att göra paneler utan att byta tak? Undviker gärna en dubbel-investering just nu.
Har någon tips på 1 om det är värt att göra med papp tak och 2 en bra och snabb installatör i sthlm området? Jag har sett att mycket av recensionerna på solcells-företag handlar om att de tar evigheter att göra klart arbetet men vet inte om det bara är att de negativa rösterna syns och hörs mest.
Tack!
Besserwisser
· östergötland
· 2 774 inlägg
Du behöver ändå ha en pappläggare ,fästena skruvas i taket och behöver tätas ordentligt..
Hör av dig till https://sollux.se/ som installerade mina paneler ärven om det va på enkupigt så kan de säkert ge offert och berätta vad som fungerar på papptak.
Klicka här för att svara