Jag har solidworks för att jag ibland behöver rita specialdelar och få dom utskurna.
Nyligen totalrenoverade jag min hemdator och bytte då mus och tangentbord, i samma veva så fick jag uppdatera solidworks till en senare version.
Nu är saker annorlunda och jag kan fortfarande rita det jag behöver i viss utsträckning men processen är irriterande. En av huvudvärken är att jag får någon konstig perspektiv meny så fort jag vill vrida mitt objekt och jag kan heller inte rotera objekten fritt.
Har letat runt i menyerna för att försöka hitta vad det är för typ av inställning som blivit aktiverad, oturligt nog så bytter jag mus i samma veva så jag get inte om drivrutinerna till denna mus är vad som påverkar att jag inte kan vrida mitt objekt fritt.
Någon som känner igen sig?