Byggahus.se

3D-skrivare

1. Jarlingar
    19m

Filament-Tråden

Jarlingar: Från Clas ohlson har jag bara provat den som kommer från flashforge, funkar bra. Har inte testat deras andra no name ännu.
    2 svar · 233 läst
  2. S
    23m

Fiskars snösläde låsning

Slangfil: [citat] Skulle rekommendera Tinkercad i webbläsaren till så enkla designer, om du inte faktiskt är ute efter att lära dig ett mer avancerat program.
    6 svar · 593 läst
    ·
  3. Jarlingar
    1d

Creality ender skrivare.

Jarlingar: Isopropanol
    19 svar · 952 läst
    ·
  4. Lime113
    28d

3D-skrivare och snickeri

Lime113: Just nu är jag inne i denna svängen. ALCH har fler videos på ämnet förvaring. [MEDIA=youtube]OsLc76k4KeM[/MEDIA]
    141 svar · 24,5k läst
    ·
  5. FredrikR
    29d

Nytt forum om 3D-skrivare och en guide

FredrikR: Dags att damma skrivaren igen, har blivit stående onödigt länge nu. :rolleyes::oops:
    1 svar · 292 läst
  6. Jarlingar
    dec '20

Diskussioner om 3d program/3d skrivare

Jarlingar: Har fått hem min creality ender 3 V2 och börjat pyssla lite. [bild] Direkt ur lådan så bra nöjd :) Ska labba lite med retraction för å få bort trådarna.
    223 svar · 14,1k läst
    ·
  7. paltskallen
    jun '20

Erfarenhet av 3D skrivare

paltskallen: Precis, finns några olika svårighetsgrader av tuben, men det där är en av dom.
    4 svar · 789 läst
  8. H
    jan '19

3d-printade spånsugsfästen

henkepenk: Efter att ha klurat ett tag på hur lösa spånhantering i minimala hobbyverkstan, läst en massa trådar, landade jag i att jag ville ha ett generellt sugslang-interface. Slangen är julas mindre sugslang kopplad till kina-cyklon. Det finns ju inget standard-fäste, så jag... öh, "lånade" designen från de grönsvarta verktygen. Jag caddade upp fästet från sänksågen, och en motsvarande
    0 svar · 583 läst
    ·
  9. Systemkalops
    nov '18

Har nån 3D skrivare?

Systemkalops: En låda i vapenskåpet hade behövt en hängdel och upphängbara askar på insidan av skåpdörrn. Det finns inte att köpa de jag vill ha, så de måste man tillverka själv.
    66 svar · 9,3k läst
    ·
Laddar...
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.