3D-skrivare
-
19m
Filament-Tråden
Jarlingar: Från Clas ohlson har jag bara provat den som kommer från flashforge, funkar bra. Har inte testat deras andra no name ännu. -
S23m
Fiskars snösläde låsning
Slangfil: [citat] Skulle rekommendera Tinkercad i webbläsaren till så enkla designer, om du inte faktiskt är ute efter att lära dig ett mer avancerat program. -
-
28d
3D-skrivare och snickeri
Lime113: Just nu är jag inne i denna svängen. ALCH har fler videos på ämnet förvaring. [MEDIA=youtube]OsLc76k4KeM[/MEDIA] -
29d
Nytt forum om 3D-skrivare och en guide
FredrikR: Dags att damma skrivaren igen, har blivit stående onödigt länge nu. :rolleyes::oops: -
dec '20
Diskussioner om 3d program/3d skrivare
Jarlingar: Har fått hem min creality ender 3 V2 och börjat pyssla lite. [bild] Direkt ur lådan så bra nöjd :) Ska labba lite med retraction för å få bort trådarna. -
jun '20
Erfarenhet av 3D skrivare
paltskallen: Precis, finns några olika svårighetsgrader av tuben, men det där är en av dom. -
Hjan '19
3d-printade spånsugsfästen
henkepenk: Efter att ha klurat ett tag på hur lösa spånhantering i minimala hobbyverkstan, läst en massa trådar, landade jag i att jag ville ha ett generellt sugslang-interface. Slangen är julas mindre sugslang kopplad till kina-cyklon. Det finns ju inget standard-fäste, så jag... öh, "lånade" designen från de grönsvarta verktygen. Jag caddade upp fästet från sänksågen, och en motsvarande -
nov '18
Har nån 3D skrivare?
Systemkalops: En låda i vapenskåpet hade behövt en hängdel och upphängbara askar på insidan av skåpdörrn. Det finns inte att köpa de jag vill ha, så de måste man tillverka själv.
Laddar...