Hej
Skulle bytta trall på altanen och upptäckte att sockelputs har ramlat av på den sidan av huset där altanen är . Runt om på andra sidor så sitter kvar sockelputsen kvar. Min lekman hjärna får inte ihop det , för altan borde skyddat sockel från regn och rusk , så jag förstår inte riktigt. Villa är bygd -91 och krypgrund med avfuktare . Någon som har haft liknande fall och som kan dela sina tankar ?
Skulle bytta trall på altanen och upptäckte att sockelputs har ramlat av på den sidan av huset där altanen är . Runt om på andra sidor så sitter kvar sockelputsen kvar. Min lekman hjärna får inte ihop det , för altan borde skyddat sockel från regn och rusk , så jag förstår inte riktigt. Villa är bygd -91 och krypgrund med avfuktare . Någon som har haft liknande fall och som kan dela sina tankar ?
Produkter som diskuteras: "avfuktare"
Avfuktare
Nedan presenteras vårt sortiment av avfuktare. Avfuktare är viktiga verktyg för att upprätthålla en hälsosam och behaglig inomhusmiljö, särskilt i utrymmen som källare, tvättstugor eller badrum, där fuktighetsnivåerna kan vara höga.
Läs mer
Ser ut att vara en spritputs en utputande med större ballast i typ 2-5mm Sten..
Det kan helt enkelt vara vibrationerna av antingen när bärlinan sattes upp samt att muren blir mer i kontakt med fukt när altanen ligger emot på det sättet än när inte du har altan på dom andra sidorna, så om det är fuktigare och fryser så får du frostsprängningar..
Det kan helt enkelt vara vibrationerna av antingen när bärlinan sattes upp samt att muren blir mer i kontakt med fukt när altanen ligger emot på det sättet än när inte du har altan på dom andra sidorna, så om det är fuktigare och fryser så får du frostsprängningar..
Tack för svar, ju de är spritputs. Så lösningen skulle vara att riva konstruktionen och frånskilja bärlina från sockel med papp till exempel ? Lutar att jag får knacka bort det gamla som är lös och sedan spruta på ny sockelputs vore väl enklast och smidigast ?Rejäl skrev:Ser ut att vara en spritputs en utputande med större ballast i typ 2-5mm Sten..
Men du behöver ha puts på grunden emellan bärlinan och muren, men där kan du ha vanlig slätputs och sedan lägger du typ syllpapp emellan när du monterar på bärlinan igen..Sigge47 skrev:
Vi slår på spritputsen d med en skålad slev, det finns färdigblandad att köpa eller så köper man vanligt putsbruk B och tillsätter typ flis2-5mm eller grövre blir bra mycket billigare än köpa färdigblandade sorter..
Redigerat av moderator:
Ok, då vet jag hur ska det göras. Tack för att du tog dig tid att svara.Rejäl skrev:Men du behöver ha puts på grunden emellan bärlinan och muren, men där kan du ha vanlig slätputs och sedan lägger du typ syllpapp emellan när du monterar på bärlinan igen..
Vi slår på spritputsen d med en skålad slev, det finns färdigblandad att köpa eller så köper man vanligt putsbruk B och tillsätter typ flis2-5mm eller grövre blir bra mycket billigare än köpa färdigblandade sorter..
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden