Sådär, nu är altanen byggd och det blev brun och räfflad utåt, på både själva ytan och kjolen.

Jag bifogar ett par bilder. Nej, sladden bakom ska inte hänga så, jag lovar... :-)

• deck1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • deck2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ser mycket bra ut! Snabbt gick det också.

Tur att du inte la den släta sidan uppåt för det är B-kvalité. Med andra ord är det "one way" vad gäller den räfflade och oräfflade. I alla fall om du väljer trall från Byggmax. Underligt att ingen skrev det tidigare..

Det blev ju skitläckert med den bruna trallen. Makalöst fin kontrast! Har för mig att jag läste någonstans att man kunde blanda i pigment i oljan eller om det redan fanns "brun" olja för trädäck. Det borde ju ge din fina altan solbrännan den behöver, år efter år ;)

/C

EDIT: Blir det något räcke?

Nej, jag tror inte det blir något räcke, däremot funderar jag på någon form av "skydd" för att minska insynen från gatan, det blir "hitåt" på bild 2. Det är 30 cm högt, och jag tycker nog inte jag behöver räcke, tvärtom är det väldigt trevligt som extra sittplats, att sitta på i solen, där jag ska beundra gräsmattan och förhoppningsvis heja på nästa investering, den automatiska gräsklipparen... :-)

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.