MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 808 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 808 inlägg
Nog inte många som direkt vet vad en kinesisk Honda-klon ska ha för ventilspel. Detta är första träffen på Loncin 212 valve clearance: https://www.loncinindustries.com/en/engine/MachineDetails.aspx?catid=8-20-23-331 men det är inte säkert att det stämmer för just din motor, så du får titta runt. Min Honda gräsklippare har ungefär samma ventilspel, men Honda har snävare toleranser och motorn är mindre.riob skrev:
det vanligaste felet på dessa kina kloner är att ventilspelet minskar till en sådan grad att de inte tätarMultiMan skrev:
Nog inte många som direkt vet vad en kinesisk Honda-klon ska ha för ventilspel. Detta är första träffen på Loncin 212 valve clearance: [länk] men det är inte säkert att det stämmer för just din motor, så du får titta runt. Min Honda gräsklippare har ungefär samma ventilspel, men Honda har snävare toleranser och motorn är mindre.
och därmed inte startar
troligtvis beror det på att kinesiumet slits i ventiler och säten mycket snabbt
Jag vidhåller att det är enklare att komma med idéer om du lägger upp en film som visar när du försöker starta. Om kilen till svänghjulet gått sönder kan det vara att gnistan kommer vid fel tillfälle.
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 808 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 808 inlägg
Bra genomgång av ventilerna på liknande motor:
Jag har fått baktändning på min Honda när tändstiftet var helt igensotat (troligen kom den med för kallt stift för sydeuropeiska marknader). Bytte till ett steg varmare NGK och alla problem är borta.
Jag har fått baktändning på min Honda när tändstiftet var helt igensotat (troligen kom den med för kallt stift för sydeuropeiska marknader). Bytte till ett steg varmare NGK och alla problem är borta.
Klicka här för att svara