Mina föräldrars hus har en del platta tak som jag har varit ute ett antal ggr och skottat i år. Däremot så har jag inte gjort något åt de tak som lutar. Är det någon som har erfarenhet av lutande tegelpannetak som har rasat ihop pga snön eller liknande erfarenheter? Finns det rekommendationer eller föreskrifter gällande just lutande tak?