Jag har ingen expertkunskap själv men litade på våra hantverkare som menade att det målningssystem de använder är tillräckligt för att vårt snedtak. Det estetiska har fler lyft och det bör understrykas. Min uppfattning är att det blir en tung känsla att har kakel i taket. Så här har vi gjort det:
Jag ville bara förmedla att det låter klokt att skydda snedtaket mot vattenstänk och att jag tycker det är snyggare utan kakel i snedtak.
Eftersom du inte vill svara på vilken form av tätskikt du anser att man ska måla med våtrumsfärg på så får väl jag nu när jag sitter vid datorn och lättare kan skriva, förtydliga det hela.
Man KAN INTE och SKA INTE få för sig att måla på fuktskydd avsett för att ha bakom kakel & klinker !!
(Jag fick känslan av att det är så du menar man ska göra nämligen)
I plats för bad & dusch räcker det inte heller att måla med våtrumsfärg utan där är det fackmässiga att det ska göras enligt MVK med ett VT-system och den innehåller olika komponenter inkl. en speciell väv.
Utanför denna platsen kan man enligt MVK använda deras VA-system och det är då mer skydd mot stänk.
I platsen för bad & dusch är det ALL idé att verkligen köra ett VT-system för det handlar inte bara om vattenstänk när ett barn kan sitta och spola vatten rakt upp mot snedtaket.
Tänk på att det alltid blir dyrare att göra om än att göra rätt från början.
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.