45 931 läst ·
51 svar
46k läst
51 svar
Snedställda vertikala ribbor till staket
Tackar!M mickeforsberg skrev:
Vi flyttade för två år sedan så kan tyvärr inte dubbelkolla och det är 8 år sedan jag byggde staketet.. men minns jag rätt så fäste jag nog bara in brädan under överliggaren i stolpen och överliggaren drog jag bara skruvar underifrån. Stabilt som tusan blev det iallafall,
Jag misstänkte att det var så enkelt, då gör vi så! Tack!Gizmokvack skrev:
Vanlig träskruv för utomhusbruk.P Preb skrev:
Ja, jag kommer gissningsvis aldrig måla ett staket igen. Jag skulle kanske försöka bygga ett i tryckt virke och kiselbehandla för att det ska gråna lite fortare. Eller kanske olja in det med pigmenterad olja? Jag har inte kollat upp alternativen men en mer underhållsfri version av samma staket.
Produkter som diskuteras: "träskruv"
Träskruv Big Dog ZF Max C4 utomhus FAST
För användning utomhus
126 kr inkl moms
Läs mer
Tack att du delar dina erfarenheter. Det är superfint med vita staket men vad jobb det är.Gizmokvack skrev:
Vanlig träskruv för utomhusbruk.
Ja, jag kommer gissningsvis aldrig måla ett staket igen. Jag skulle kanske försöka bygga ett i tryckt virke och kiselbehandla för att det ska gråna lite fortare. Eller kanske olja in det med pigmenterad olja? Jag har inte kollat upp alternativen men en mer underhållsfri version av samma staket.
Så helt vanlig 5x90?
Jag är tyvärr osäker på storleken. De bör ju komma in en bit i ribban för att kunna ta sidolasten från barn som lutar sig, saker som lutar mot staket osv men man behöver inte överdriva. Kraften uppifrån fångas ju upp av brädan under som de står på... så ta en "lagom" längd på skruven 😀P Preb skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Vertikala sprickor i hussockeln
Grund & Markarbeten -
2 meter staket med markduk mellan ribborna
Altan & Uteplats -
Dimensioner på träribbor som delvis insynsskydd?
Stenhus -
Kan man slippa gropar mellan ribborna i gamla bäddsoffan?
Inredning -
Spalje med infällda ribbor - Hållfastighet för vertikala ribban?
Byggmaterial & Byggteknik