B
Jag ska byta ut nuvarande staket som ruttnat mot ett nytt med stående spjälor som ska målas vitt. Vill göra det så enkelt som möjligt och tänker därför att jag vill försöka hitta grundmålade ribbor. Någon som kan tipsa om vad jag ska ha? Är ytterpanel 22x45 ett bra alternativ? Någon som har koll på om man tom kan beställa färdig struken panel?

Det beror på hur snabbt du vill att det skall ruttna. De där målfärgerna som används på färdigmålat brukar vara sådana att träet ruttnar extra snabbt.

Vill du göra det enkelt (och ofta) gör du precis som du tänkt.

Vill du göra det väl behöver du få tag på långsamvuxen fet furu och bra linolja.

• Gilla
Joak och 1 till
  • Laddar…
Helst tryckimpregnerade oxå. Jag sågade till drygt 1800 stycken sådana med spets och droppnäsa för snart 30 år sedan, alla har klarat sig från röta och är fina i virket fortfarande...några har gått pga klantig snöplogs-förare...men jag hade ett gäng reserver tack och lov

K krambriw skrev:
Helst tryckimpregnerade oxå. Jag sågade till drygt 1800 stycken sådana med spets och droppnäsa för snart 30 år sedan, alla har klarat sig från röta och är fina i virket fortfarande...några har gått pga klantig snöplogs-förare...men jag hade ett gäng reserver tack och lov
Målade?

Målades året efter uppsättningen med riktig färg från jotun, den späddes m lacknafta

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.