24 923 läst ·
75 svar
25k läst
75 svar
Sned tapet efter hantverkare satt upp den
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 141 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 141 inlägg
Självbyggare
· Östergötland
· 1 837 inlägg
Vore snyggast i detta fall med sängen om linjerna var raka horisontellt som ts önskar, sen hur man sätter tapeten beror ju på förutsättninarna som sned skuren tapet, snett golv/tak/väggar.
Tapetseraren har troligen satt tapeten lodrät rak, enklast nu är att palla upp sängramen så syns det inte att linjerna går snett.
Men med laser hade man kunnat sätta våderna så horisontella linjerna blev raka, men har man då ett högskåp lär ju de lodräta linjerna se sneda ut istället. Hade nog föredragit lodrät rakt o pallat sängen i linje..
Tapetseraren har troligen satt tapeten lodrät rak, enklast nu är att palla upp sängramen så syns det inte att linjerna går snett.
Men med laser hade man kunnat sätta våderna så horisontella linjerna blev raka, men har man då ett högskåp lär ju de lodräta linjerna se sneda ut istället. Hade nog föredragit lodrät rakt o pallat sängen i linje..
Fast enligt bild med vattenpass på sänggaveln så är sängen rak.P patriklarsson skrev:Vore snyggast i detta fall med sängen om linjerna var raka horisontellt som ts önskar, sen hur man sätter tapeten beror ju på förutsättninarna som sned skuren tapet, snett golv/tak/väggar.
Tapetseraren har troligen satt tapeten lodrät rak, enklast nu är att palla upp sängramen så syns det inte att linjerna går snett.
Men med laser hade man kunnat sätta våderna så horisontella linjerna blev raka, men har man då ett högskåp lär ju de lodräta linjerna se sneda ut istället. Hade nog föredragit lodrät rakt o pallat sängen i linje..
Ni är många som säger att TS ska palla upp sängen så att den blir lika sned som tapeten och att det kanske är golvet och väggen som är sneda. Men sängen är ju RAK! Och man lodar ALLTID en tapet, det har man uppenbarligen inte gjort här, när den inte stämmer med sängen. särskilt som de som satt upp den själva säger att det är snett men att de inte kan bättre än så...
Självbyggare
· Östergötland
· 1 837 inlägg
Du säger ju själv att kortpass inte duger till att mät in en tapet så varför skulle det då duga att mäta in sängen?
De horisontella linjerna på tapeten är inte i linje med sängen, förutsatt att sängen nu är rak är därmed tapeten "sned", men inte omöjligt lodrät rak?
Linjerna på tapeten kan ju vara sneda om tapeten är snett skuren.
Skulle TS sagt från början att han vill ha tapetens vågräta linjer spikraka hade man isf fått setta tapeten lite lodrät sned med vågrät laser.
Men flyttar en ny ägare in och monterar ett högskåp ist för säng, kommer inte skåpets sidor linjera med de lodräta linjerna, OM tapeten är snedskuren.
Eftersom TS verkar ha gett upp tråden så kan vi bara gissa.
Jag hade som jag sagt tre ggr nu satt sen lodrät rak o sen pallat upp sängen rak med linjerna, vilket också är enklaste lösningen som det ser ut nu.
Hade dock varit intressant att veta om tapeten är rak och även lodrät sned, isf har ju tapetseraren gjort ett dåligt jobb även andra gången.
Kan ju vara någon nybörjare som kanske utgick från ett hörn?
De horisontella linjerna på tapeten är inte i linje med sängen, förutsatt att sängen nu är rak är därmed tapeten "sned", men inte omöjligt lodrät rak?
Linjerna på tapeten kan ju vara sneda om tapeten är snett skuren.
Skulle TS sagt från början att han vill ha tapetens vågräta linjer spikraka hade man isf fått setta tapeten lite lodrät sned med vågrät laser.
Men flyttar en ny ägare in och monterar ett högskåp ist för säng, kommer inte skåpets sidor linjera med de lodräta linjerna, OM tapeten är snedskuren.
Eftersom TS verkar ha gett upp tråden så kan vi bara gissa.
Jag hade som jag sagt tre ggr nu satt sen lodrät rak o sen pallat upp sängen rak med linjerna, vilket också är enklaste lösningen som det ser ut nu.
Hade dock varit intressant att veta om tapeten är rak och även lodrät sned, isf har ju tapetseraren gjort ett dåligt jobb även andra gången.
Kan ju vara någon nybörjare som kanske utgick från ett hörn?
Även om sängen är rak och tapeten sned, hjälper det att palla upp alla sängben med ca 4 cm. Den horisontella linjen ligger då inte längre direkt över sängen, så den lilla avvikelse syns då mindre.Anna_H skrev:
Självbyggare
· Östergötland
· 1 837 inlägg
Eller palla upp ena sidan 1cm, man rullar nog inte av i sömnen för det...
Husägare
· Älvsborg
· 2 270 inlägg
Det tog ju en stund innan jag fattade trådenÅsa Lund skrev:
Även om det nu är så att det är tapeterna som det är "fel" på så är ju problemet fortfarande lika stort för vår TS.
Och om det är tapeterna som det är fel på så innebär det inte att problemet är hens fel.
Vad borde TS göra om det är tapeterna som det är fel på?
Har hen köpt tapeterna av tapetserarfirman så är det väll fortfarande dem som hen ska reklamera dem till?
Hobbysnickare
· västmandland
· 75 inlägg
Skulle vara intressant och veta hur resultatet blev i de här fallet, TS?