BirgitS
A Avle skrev:
Lite snett är också rakt.... :)

Jag hade nog pallat upp sängen och kontrollmätt golvet så att det inte är golvet som lutar
Som redan har skrivits flera gånger så står det ett vattenpass på sänggaveln som visar att sänggaveln är vågrät.
 
  • Gilla
13th Marine och 2 till
  • Laddar…
Jag tycker det är för lite fel för att kunna reklamera.
Svårt o avgöra kvaliteten på passet, det såg lite slitet ut.
Jag hade nog satt dubbla golvtassar på sängen... och tänkt på valet av tapet mer vid nästa tapetsering.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Som redan har skrivits flera gånger så står det ett vattenpass på sänggaveln som visar att sänggaveln är vågrät.
Och dom bilderna på det passet visar inte att sängen står vågrätt
 
Tapeter lodar man med snöre och tyngd eller laserpass, inte med kortpass.

Märkligt att så många påstår att det nog är sängen, golvet eller tapettrycket som är snett.
 
  • Gilla
MultiMan och 1 till
  • Laddar…
H
Anna_H Anna_H skrev:
Tapeter lodar man med snöre och tyngd eller laserpass, inte med kortpass.

Märkligt att så många påstår att det nog är sängen, golvet eller tapettrycket som är snett.
precis. man måste loda mot tapetensvåd.
inte hålla något pass.
inte mot mönstret .
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Vore snyggast i detta fall med sängen om linjerna var raka horisontellt som ts önskar, sen hur man sätter tapeten beror ju på förutsättninarna som sned skuren tapet, snett golv/tak/väggar.
Tapetseraren har troligen satt tapeten lodrät rak, enklast nu är att palla upp sängramen så syns det inte att linjerna går snett.
Men med laser hade man kunnat sätta våderna så horisontella linjerna blev raka, men har man då ett högskåp lär ju de lodräta linjerna se sneda ut istället. Hade nog föredragit lodrät rakt o pallat sängen i linje..
 
P patriklarsson skrev:
Vore snyggast i detta fall med sängen om linjerna var raka horisontellt som ts önskar, sen hur man sätter tapeten beror ju på förutsättninarna som sned skuren tapet, snett golv/tak/väggar.
Tapetseraren har troligen satt tapeten lodrät rak, enklast nu är att palla upp sängramen så syns det inte att linjerna går snett.
Men med laser hade man kunnat sätta våderna så horisontella linjerna blev raka, men har man då ett högskåp lär ju de lodräta linjerna se sneda ut istället. Hade nog föredragit lodrät rakt o pallat sängen i linje..
Fast enligt bild med vattenpass på sänggaveln så är sängen rak.
Ni är många som säger att TS ska palla upp sängen så att den blir lika sned som tapeten och att det kanske är golvet och väggen som är sneda. Men sängen är ju RAK! Och man lodar ALLTID en tapet, det har man uppenbarligen inte gjort här, när den inte stämmer med sängen. särskilt som de som satt upp den själva säger att det är snett men att de inte kan bättre än så...
 
  • Gilla
Martin321
  • Laddar…
Du säger ju själv att kortpass inte duger till att mät in en tapet så varför skulle det då duga att mäta in sängen?
De horisontella linjerna på tapeten är inte i linje med sängen, förutsatt att sängen nu är rak är därmed tapeten "sned", men inte omöjligt lodrät rak?
Linjerna på tapeten kan ju vara sneda om tapeten är snett skuren.
Skulle TS sagt från början att han vill ha tapetens vågräta linjer spikraka hade man isf fått setta tapeten lite lodrät sned med vågrät laser.
Men flyttar en ny ägare in och monterar ett högskåp ist för säng, kommer inte skåpets sidor linjera med de lodräta linjerna, OM tapeten är snedskuren.
Eftersom TS verkar ha gett upp tråden så kan vi bara gissa.
Jag hade som jag sagt tre ggr nu satt sen lodrät rak o sen pallat upp sängen rak med linjerna, vilket också är enklaste lösningen som det ser ut nu.
Hade dock varit intressant att veta om tapeten är rak och även lodrät sned, isf har ju tapetseraren gjort ett dåligt jobb även andra gången.
Kan ju vara någon nybörjare som kanske utgick från ett hörn?
 
harry73
Anna_H Anna_H skrev:
Ni är många som säger att TS ska palla upp sängen så att den blir lika sned som tapeten och att det kanske är golvet och väggen som är sneda.
Även om sängen är rak och tapeten sned, hjälper det att palla upp alla sängben med ca 4 cm. Den horisontella linjen ligger då inte längre direkt över sängen, så den lilla avvikelse syns då mindre.
 
  • Gilla
Hyltran från Veglemyren och 1 till
  • Laddar…
Eller palla upp ena sidan 1cm, man rullar nog inte av i sömnen för det...
 
TS verkar ha lämnat tråden....
 
harry73
Han svarar inte men läser i alla fall
 
Åsa Lund
Har TS lodat nån skarv i tapeten än?
Vore trevligt med en sådan bild för att minimera spekulationer om golv, tak och säng som lutar åt olika håll
 
  • Gilla
tensiden och 2 till
  • Laddar…
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Har TS lodat nån skarv i tapeten än?
Vore trevligt med en sådan bild för att minimera spekulationer om golv, tak och säng som lutar åt olika håll
Det tog ju en stund innan jag fattade tråden ;) men....

Även om det nu är så att det är tapeterna som det är "fel" på så är ju problemet fortfarande lika stort för vår TS.

Och om det är tapeterna som det är fel på så innebär det inte att problemet är hens fel.

Vad borde TS göra om det är tapeterna som det är fel på?

Har hen köpt tapeterna av tapetserarfirman så är det väll fortfarande dem som hen ska reklamera dem till?
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Skulle vara intressant och veta hur resultatet blev i de här fallet, TS?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.